کارشناس ارشد رسانه استان یزد مطرح کرد
فرشاد براتی کارشناس ارشد رسانه استان یزد خواستار توجه نهادهای فرهنگی به افزایش سطح سواد رسانه ای عمومی در جامعه شد.
کد خبر: ۹۳۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 07 February 2021

ضرورت افزایش سطح سواد رسانه ای عمومی در جامعهفرشاد براتی کهریزسنگی در گفت و گو با خبرنگار تابناک در یزد با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی امروز به عنوان رسانه ای فراگیر در دست تمام مردم قرار دارد اظهار داشت: شبکه های اجتماعی همچون تیغ دو لبه ای است که اگر از آن به درستی استفاده نشود می تواند خسارت های فراوانی به دنبال داشته باشد اما در صورتی که از این شبکه ها استفاده مناسب صورت پذیرد، قطعا نقش بسیار مهمی در جامعه به ویژه در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش هایی که در ارتباط با شبکه های اجتماعی وجود دارد، باور عمومی نسبت به مطالبی است که در آن منتشر می شود و بسیاری از افراد بدون اینکه هیچ تحقیقی در ارتباط با آن داشته باشند، این مطلب را باور می کنند.

این کارشناس ارشد سواد رسانه ای خاطرنشان کرد: این باور بدون تحقیق نه تنها بر ذهن فرد مخاطب تاثیرگذاری می کند بلکه به دلیل فوروارد و ارسال به دیگر کاربران شبکه های اجتماعی زمینه تاثیرگذاری بسیار گسترده تری را در جامعه به وجود می آورد.

فرشاد براتی کهریزسنگی همین باور بدون تحقیق را عامل اصلی داغ شدن شایعات بی اساس دانست و افزود: قطعا اگر هر یک از ما کمی در ارتباط با مطالبی که به دست می آوریم فکر می کردیم، حداقل به عنوان چرخ دنده ای برای تداوم این شایعات عمل نمی کردیم و از بازنشر آن اجتناب می کردیم.

وی راهکار جلوگیری از این مشکل را افزایش سطح سواد رسانه ای عمومی در جامعه دانست و گفت: قطعا نهادهای فرهنگی و رسانه ای باید در این زمینه بیش از پیش فعالیت کنند.

انتهای پیام/781

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار