مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:
تابناک-مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) را به معنای واقعی و در قالب‌های نو و جدید در بین نسل جوان و جامعه کنونی معرفی و نهادینه شود.
کد خبر: ۹۳۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 03 February 2021

ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) در قالب‌های نو تبیین شود

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در حاشیه آئین گرامیداشت روز زن که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد در گفتگو با خبرنگار تابناک هرمزگان ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: شخصیت این بانوی بزرگوار در عالم بی نظیر بوده و می درخشد.

وی افزود: پی بردن به شخصیت حضرت زهرای مرضیه (س) کاری بس دشوار و نشدنی است. شخصیتی که در تمامی ادوار و ابعاد، برای جهانیان الگو و سرمشق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن تشریح و تبیین ابعاد مختلف زندگانی باطمه زهرا(س) تصریح کرد: شخصیت ایشان در بعد دینی و باورهای اعتقادی زبانزد بوده و تاریخ به عبادتها و راز و نیازهای و ارتباطات معنوی آن حضرت با خالق خویش گواهی می دهد.

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: حضرت زهرا(س) در بعد حجاب و پوشش نیز به عناون الگوی کامل زنان مطرح است. حفظ پوشش در برابر مرد نامحرم نابینا گویای این ادعاست.

وی با بی نظیر خواندن بعد تربیتی فرزند حضرت فاطمه(س) گفت: آن حضرت در بعد تربیت فرزند، سرآمد زنان جهان است و فرزندانی را تربیت کرده که مسیر تاریخ را تغییر داده و سراسر شور و حماسه و معنویت بوده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به بعد همسرداری و توجه به همسر حضرت زهرای مرضیه(س) اشاره و ابراز داشت: پرداختن و توجه کامل به عطوفت و مهربانی و محبت در محیط خانه از جمله ویژگی های اخلاقی آن حضرت است که در جامعه کنونی می بایست بیش از پیش مورد توجه زنان جامعه اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام انصاری راد اضافه کرد: با توجه به آمار بالای طلاق در جامعه، باید شخصیت های حضرت فاطمه (س) در بعد تربیت فرزند و توجه به همسر بیشتر در جامعه نهادینه شود.

وی باتاکید بر اینکه شور فاطمی باید به شعور فاطمی تبدیل شود گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) را به معنای واقعی و در قالب های نو و جدید در بین نسل جوان و جامعه کنونی معرفی و نهادینه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر تقویت باورها و اعتقادات نسل جوان ابراز داشت: مبلغان، نخبگان و تمامی اقشار تاثیرگذار جامعه می بایست شخصیت حضرت فاطمه(س) را در ابعاد مختلف با ظرافیت های خاص به عنوان نیازهای اصلی جامعه تحلیل و تفسیر کنند.

انصاری راد در پایان، تواضع و فروتنی و ابراز احساسات قلبی و درونی نسبت به مادر و همچنین حفظ احترام آنان از جمله وظایف فرزندان برشمرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم، از بانوان شاغل در اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، به مناسبت روز زن تجلیل شد.
انتهای پیام/ز۲۷۷

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار