معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۳ هزار و ۱۴۷ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 01 February 2021

به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت دانشگاه و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، نزدیک به ۵۹۳ هزار تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۸ هزار و ۴۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸ هزار مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۴۲۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۹هزار و ۴۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۳۹ نفر دانست و افزود: از این تعداد، ۹۵ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۳ هزار و ۲۷۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با بیان اینکه شهرستان‌های شیراز، ممسنی، پاسارگاد و استهبان در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند، از مردم خواست تا از حضور در تجمعات و سفر غیرضروری خودداری کنند.

همتی همکاری مردم و پایبندی به رعایت اصول بهداشتی را مهم‌ترین زمینه‌های حفظ سلامت جامعه در ایام کرونا برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار