امام جمعه مهدی‌شهر:
مهر: امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه هنوز مرحله ایجاد دولت اسلامی را در پیش داریم، بر ضرورت شکل‌گیری دولت حزب الهی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 29 January 2021

 

دولت حزب‌الهی شکل ‌گیرد/ فاصله تا نقطه مطلوب انقلاب

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مصلای این شهر، با اشاره به چرایی ایام الله خواندنِ دهه فجر، بیان کرد: انسان هر مقدار آگاهی به واقعیت انقلاب اسلامی داشته باشد و آن را بشناسد، چنان تأثیری در قلبش می‌گذارد که امثال شهید چمران و شهید سلیمانی شیفته انقلاب شدند، تاکید کرد: سلول به سلول بدن و وجود شهدای ما انقلابی بود و لذا باید آنها را الگوی خودمان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کسانی که از قطار انقلاب در این چهار دهه پیاده شدند یا به یک خودباوری از انقلاب نرسیدند و یا آن را به خوبی درک نکردند و نگاه سطحی به آن داشتند، تاکید کرد: خداوند در قرآن خطاب به حضرت موسی (ع) می‌فرمایند خداوند بر تو ایام الله را مبارک کند و این ایام الله اتمام ظلمات و آغاز نور بوده است، گفت: قبل از انقلاب ظلمات و تاریکی در جهان واقع شده بود و دنیا توسط دو مکتب شرق و غرب هدایت می‌شد که نقطه مشترکشان نیز نفی خدا از زندگی بود.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی در قرن بیستم آمد و تحولات عظیمی را در دنیا پدید آورد، گفت: انقلاب زمانی رخ داد که دنیا در هر دو بلوک شرق و غرب خدا را نفی می‌کردند و طرح‌هایی را نیز برای مقابله با دین ارائه می‌کردند و در همین کشور ما نیز از طریق رضاخان و محمدرضا شاه سعی در حذف دین داشتند که کشف حجاب، اختلاط جامعه و … در زمره نمونه‌های آن بود.

بارانی با بیان اینکه انقلاب این ظلمت را کنار زد و دین اسلام را در جامعه تداعی کرد، بیان داشت: از مرحوم آیت الله مصباح نقل است که می‌فرمود من پس از انقلاب به ۵۰ کشور دنیا سفر کردم و در همه این کشورها کشیش‌های مسیحی نزد ما آمده و می‌گفتند دین و انقلاب شما به مسیحیت و دین ما آبرو داده است و کلاس‌های دین شناسی و کلیساها شلوغ شد و مردم متوجه شدند که بدون معنویت انسان نمی‌تواند زندگی کند.

وی با بیان اینکه با انقلاب ما غربی‌ها هم فهمیدند که انسان نمی‌تواند بدون دین و صرفاً از طریق زندگی حیوانی خودش به آرامش دست یابد، گفت: دین مایه آرامش بشر است و لذا انقلاب اسلامی ما نوری تابناک را بر زندگی ما انداخت اما امروز هم خیلی‌ها بر اساس تصویری که دشمنان از فضای کشور می‌سازند سعی در اشاعه فضای بدبینی و نا امیدی و … دارند و دستاوردهای انقلاب را زیر سوال می‌برند.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه نمی‌خواهیم بگوییم به نقطه مطلوب‌مان در انقلاب اسلامی رسیده‌ایم اما با مروری بر دستاوردهای انقلاب اسلامی در خواهیم یافت که قبل از انقلاب شرایط کشورمان چطور بود و امروز چگونه است.

بارانی با بیان اینکه از پنج مرحله‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در تعالی انقلاب فرمودند، دو مرحله انجام و بیانیه گام دوم تبیین شده است و هنوز سه مرحله دیگر باقی مانده است، گفت: ما هنوز مرحله ایجاد دولت اسلامی را در پیش داریم و تا آن زمان که دولت حزب الهی شکل نگیرد خیلی از مسائل در جامعه شکل نخواهد گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار