با اجرای پروژه میدان بزرگ میوه و تره بار شهریار، در هفت فاز، کلان‌شهر تبریز به عنوان نخستین شهر کشور، تحول اساسی در نظام کلان توزیع میوه و تره‌بار را با در نظرداشتن صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و فرآوری‌های لازم، در شرق تبریز، تحقق خواهد بخشید.
کد خبر: ۹۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 11 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، از روند زمینه‌سازی اجرای پروژه میادین عرضه محصولا کشاورزی و صنایع جانبی شرق تبریز بازدید کرد.

محمدصادق پورمهدی، در این بازدید، در خصوص اهمیت اجرای پروژه فوق گفت: در راستای ایجاد نظام یکپارچه عرضه محصولات کشاورزی، مجموعه فوق در 45 هکتار در شرق تبریز، احداث خواهد شد که با اجرای آن رونق خاصی در صادرات و همچنین توزیع داخلی محصولات کشاوزی صورت خواهد گرفت .

پورمهدی همچنین با اشاره به معضل روزانه ترافیک سنگین و آزار دهنده در غرب تبریز و میدان میوه و تره بار گفت: با توجه به اینکه از شمال و جنوب کشور محصولات متنوع کشاورزی جهت عرضه در بازار داخلی و صادرات به کشورهای همجوار به میدان تره بار تبریز می رود و همین موضوع باعث ایجاد معضل جدی ترافیک در منطقه غرب تبریز می شود؛ با اجرای این پروژه و انتقال قسمتی اعظم بار ترافیکی میدان فوق به میدان تره بار شهریار، گام بسیار بزرگی در حل معضل ترافیک و کاهش مصرف سوخت خواهیم برداشت .

معاون فنی استاندار آذربایجان همچنین وجود کارخانجات صنایع تبدیلی در فازهای بعدی این میدان را مزیت بسیار بزرگی برای اشتغال، صرفه جویی در هزینه و زمان نقل و انتقال و همچنین ارتقای ارزش افزوده توصیف کرد.

مهدی مهرداد، مدیرعامل سازمان میادین و سامان‌دهی مشاغل شهری نیز در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با اجرای این پروژه، کلان‌شهر تبریز، در زمینه نظام یکپارچه عرضه محصولات کشاورزی که اخیراً در هیئت‌ محترم دولت مطرح شده است، پیشگام خواهد شد.

وی ادامه داد: تامین عرضه محصولات کشاورزی تولیدکننده و تامین مصارف شهر، از ثمرات پروژه میدان میوه و تره‌بار شهریار خواهد بود. در واقع، جایگاه این پروژه فراتر از نیازهای عرضه و توزیع بوده و با پیش‌بینی صنایع بسته‌بندی و صنایع جانبی، نیازهای بخش مهمی از شهرهای شمال غرب کشور را پشتیبانی خواهد کرد.

مهرداد در خصوص زمان‌بندی پروژه گفت: کارگاه این پروژه هم‌اکنون تجهیز شده و فاز نخست آن، به زودی آغاز خواهد شد؛ با این حال، اجرای هفت فاز، در مدت 10 سال پیش‌بینی شده است.

غلامرضا اتکالی، مشارکت کننده بخش خصوصی این پروژه در خصوص مراحل احداث پروژه اظهار داشت: پروژه میدان تره بار شرق تبریز با نام شهریار در قالب هفت فاز تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

اتکالی گفت: در قالب فازهای اول و دوم این پروژه سردخانه ای با ظرفیت نگهداری 20 هزارتن محصولات کشاورزی احداث خواهد شد و همچنین 320 واحد تجاری به همراه 320 واحد دفاتر خدماتی نیز در قالب این دو فاز احداث می شود .

وی در خصوص مدت زمان تکمیل فازهای اول و دوم پروژه میدان تره بار شهریار نیز گفت: فاز اول و دوم این پروژه مهم در مدت 24 ماه با هزینه ای معادل 200 میلیارد تومان تکمیل و مورد بهره برداری خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :