نساجی مازندران در حالی فردا جمعه پنجم دی از دیدارهای عقب مانده هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر از پرسپولیس تهران در قائمشهر میزبانی می‌کند که دو باخت پیاپی مقابل سپاهان در اصفهان و مس رفسنجان در قائمشهر، این تیم را به لبه پرتگاه حواشی کشانده است.
کد خبر: ۹۲۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 24 December 2020

نساجی مازندران در حالی فردا جمعه پنجم دی از دیدارهای عقب مانده هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر از پرسپولیس تهران در قائمشهر میزبانی می‌کند که دو باخت پیاپی مقابل سپاهان در اصفهان و مس رفسنجان در قائمشهر، این تیم را به لبه پرتگاه حواشی کشانده است.

به گزارش ایرنا ، اگرچه استارت ایجاد حواشی در تیم نساجی با رفتن غیر منتظره محمود فکری سرمربی اسبق این تیم و پیوستنش به استقلال تهران آن هم پس از تنظیم چیدمان تیم برای فصل جاری رقم خورد ، ولی باخت غیرمنتظره آن هم در زمین خانگی مقابل مس رفسنجان ، تیم تازه راه یافته لیگ برتر و به دنبال آن اظهار نظر احساسی وحید فاضلی سرمربی تیم علیه مردان جوانش در مستطیل سبز ، آتش حواشی پیرامون تیم شعله ورتر شد.

شاید بخش زیادی از انتقاد سرمربی نساجی مازندران از بازیکنانش در داخل زمین بویژه ضعف فنی آنها به واقعیت نزدیک باشد ، ولی انتقادات فاضلی با واکنش منفی هواداران متعصب و بخشی از کارشناسان مواجه شد تا حاشیه پیرامون تیم پررنگ تر شود.

البته استدلال این گروه چندان هم بیراه نبود چرا که معتقد بودند ؛ از آنجایی که تمام ضعف فنی یک تیم در رقابت های ورزشی به کادر فنی آن بر می گردد ، جهت دهی آن به سمت بازیکنان نه تنها نوعی فرار به جلو محسوب می شود ، بلکه در عمل نیز هیچ ثمری جز ایجاد فشار مضاعف به بازیکنان و بر هم زدن وضعیت روحی و روانی و حتی خستگی جسمی بیشتر برای آنها ، سود ی در بر نخواهد داشت و تنها ثمرش افزایش اشتباه آنها در بازی های آینده بویژه در بازی پیش رو برابر قهرمان چهار دوره متوالی لیگ برتر است.
به اعتقاد منتقدان ، در شرایطی که فرصت نقل و انتقالات برای حذف و یا اضافه کردن بازیکنان حدود یک ماه گذشته خاتمه یافت و همچنان سه بازیکن و مهره اصلی نساجی یعنی احسان قهاری، حامد شیری و مجتبی ممشلی که می توانند با تجربه خود تیم را نجات دهند نیز در کمند مصدومیت اسیرند ، این اظهار نظرها تنها ممکن است به کاهش فشار از روی کادر فنی کمک کند ، ولی فشارهای بیشتری را روی بازیکنان در داخل زمین آوار می کند ؛ وضعیتی که در نهایت به تضعیف بیشتر نتیجه گیری تیم انجامیده و نماینده استان های شمالی کشور در لیگ برتر را زمینگیر کند.

با وجود برخی انتقادات ریز و درشت نسبت به نتایج نساجی در ۶ بازی گذشته لیگ برتر ، اما اظهار نظرهای کارشناسان فنی و فوتبالی نشان می دهد که این تیم به رغم پوست اندازی در فصل جاری از نیمکت مربیان گرفته تا داخل دروازه و سه شکستی که از ۶ بازی اخیر متحمل شده، همچنان می تواند با پرهیز از حواشی و برگشت آرامش خود را به روزهای مطلوب برساند.


آرامش اکسیژن نساجی
یکی از کارشناسان فوتبالی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : باخت های اخیر نساجی نه تنها برابر مس رفسنجان تازه وارد لیگ برتر که برابر سپاهان و ساپیا نیز ناشی از اشتباهات فردی و ضعف تکنیکی بازیکنان در داخل زمین بوده است.

رضا حسین زاده افزود : با وجود این که اظهار نظرهای متفاوتی برای کسب ننایج ضعیف برای نساجی صورت می گیرد ، ولی این تیم در فصل جاری رقابت ها با وجود پوست اندازی شدیدی که داشت ، نتایج آنچنان ضعیفی نداشته است تا مشمول این همه حواشی و بی مهری نسبت به مربیانش شود.

وی توضیح داد : نساجی در لیگ هیجدهم با سرمربیگری جواد نکونام و بازیکنان نسبتا خوبی که داشت و اکنون هیچ یک از آنها در لیگ بیستم حضور ندارند ، در ۷ بازی ۹ امتیاز کسب کرد. همچنین در لیگ نوزدهم در فصل گذشته با سرمربیگری رضا مهاجری از ۷ بازی ۷ امتیاز گرفت و در فصل جاری با سرمربیگری فاضلی جوان از ۶ بازی صاحب ۷ امتیاز شده است.

این کارشناس فوتبال گفت : آنچه که این روزها در مورد نتایج نساجی اظهار نظر می شود ، صرفا مربوط به جایگاهش در رده چهاردهم جدول است که با همین مربی جوان و بازیکنان جوان تر و فاقد سابقه در لیگ برتر و با ۲ بازی کمتر نسبت به رقبا در آن قرار گرفته است .

وی افزود : نساجی از بدشانسی ۲ بازی آینده را با تیم پرسپولیس در قائمشهر و فولاد در خوزستان دارد که به مراتب دشوارتر از دیدارهای قبلی این تیم برابر مس ، سایپا و حتی سپاهان است و نیاز به هوشیاری بیشتری از ناحیه کادر فنی و بازیکنان دارد.
حسین زاده گفت : با چنین وضعیت شکننده ای که نساجی حداقل در ۲ بازی آینده پیش رو دارد ، هر گونه اظهار نظر غیر کارشناسی و خارج از عرف فنی می تواند وضعیت تیم را به گونه ای رقم بزند که شاید منجر به برخی تصمیم گیری های غیر فنی شود.
وی توصیه کرد : در شرایط کنونی و حداقل تا ۲ بازی آینده باید تمام عوامل تیم اعم از کادر فنی ، مدیران باشگاه و تماشاگران و حتی پیشکسوتان سکوت اختیار کنند تا تیم آرامش خود را بیش از این از دست ندهند.

حمایت پیشکسوتان
یکی از پیشکسوتان نساجی مازندران هم به خبرنگار یارنا گفت : تاکنون اکثر پیشکسوتان تیم با وجود برخی انتقاداتی که نسبت به بازی تیم محبوبشان بویژه برابر مس رفسنجان داشتند ، برای آرامش تیم سکوت کرده اند.
حسین مسگر ساروی افزود : بازیکنان این تیم هنوز از لحاظ فنی به مرز آمادگی نرسیده اند و با اعتماد به نفس در داخل زمین بازی گردانی ندارند و بخشی از ناهماهنگی بازیکنان در داخل زمین و عدم تمرکز نیز ناشی از نداشتن اعتماد به نفس است.

وی ادامه داد : باید بازیکنان جوان نساجی به این نتیجه برسند که در لیگ برتر به عنوان عالی ترین سطح فوتبال ایران بازی می کنند و تمام بازی ها در مستطیل سبز حتی با تیم های ته جدولی نیز دشوار است و باید برای نتیجه گیری تلاش کنند.
مسگرساروی گفت : در شرایط فعلی اظهار نظرهای غیرکارشناسی دردی از نساجی دوا نمی کند و باید فرصت داد تا تیم بتواند خود را بازسازی کند.

برچسب ها: نساجی مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار