رئیس اداره منابع طبیعی سمنان:
رئیس اداره منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه عملیات کنترل هرز آب اراضی بیابانی سمنان ۶۰ درصد پیشرفت دارد، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها این عملیات تا اواسط دی‌ماه سال جاری پایان خواهد یافت.
کد خبر: ۹۲۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 24 December 2020

عملیات کنترل هرز آب اراضی بیابانی سمنان ۶۰ درصد پیشرفت دارد

به گزارش تابناک سمنان معصومه منظمی ضمن بیان اینکه عملیات کنترل هرز آب اراضی بیابانی سمنان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز داشت: این عملیات در حجم ۱۰۰ هکتار اراضی بیابانی منطقه جنوب حاجی‌آباد این شهرستان در حال انجام است.

وی بابیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها این عملیات تا اواسط دی‌ماه سال جاری پایان خواهد یافت، افزود: هدف از اجرای این عملیات جلوگیری از هدر رفت آب و مدیریت آب‌های سطحی در اراضی بیابانی است که این مهم در سمنان به‌طور جد پیگیری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان بابیان اینکه عملیات کنترل هرز آب اواسط آذرماه سال جاری آغازشده است، ابراز داشت: پیشگیری از فرسایش خاک و جلوگیری از بیابان‌زایی دیگر اهدافی که در این‌گونه طرح‌ها دنبال می‌شود.

منظمی در ادامه تصریح کرد: عملیات احداث بندهای خاکی کوچک با ظرفیت نگهداری حداقل ۱۰۰ مترمکعب در هر هکتار در مسیر آبراهه‌های کوچک برای جمع‌آوری و نفوذ هرز آب در خاک انجام و برای کشت بذور گیاهان بیابانی همچون قیچ و تاغ آماده‌شده است.

وی بابیان اینکه این عملیات موجب تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود و با افزایش پوشش گیاهی شرایط را برای تثبیت شن‌های روان فراهم می‌کند، افزود: در این عملیات یک هزار و ۲۰۰ بند با عملیات مکانیکی بااعتباری بالغ‌بر ۳۵۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات ملی سال ۹۹ در منطقه احداث می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار