17 هزار شهید زن در دوران دفاع مقدس؛
به گزارش تابناک سمنان: سرهنگ محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه کنگره ۱۷ هزار شهید زن دفاع مقدس در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: نقش استان از این کنگره نیز تببین و برنامه‌های آن اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 23 December 2020

رمز پیروزی ملت ایران اسلامی مقاومت و ایستادگی در دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان ظهر چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهیده ایران اسلامی برگزار می‌شود، تاکید کرد: نقش استان سمنان در این کنگره ملی تبیین و با محوریت شهیده «صدیقه رودباری شهمیرزادی» برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: برنامه‌های ویژه برای مناسبت‌های پیش رو در دی ماه شامل شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، سالروز عملیات کربلای چهار و پنج با تقدیم ۲۵۷ شهید، حماسه ۹ دی و روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت، اولین سالگرد شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی» با عنوان روز جهانی مقاومت، اربعین دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان دکتر «محسن فخری زاده»، سالروز شهادت شهید شاخص استان «حاج حسن شاطری» در زمره مراسم هستند که در سطح استان نیز به خصوص با تکیه بر فضای مجازی و جوانان اجرا خواهد شد.

سرهنگ محمد حسن سلامی  با بیان اینکه تلاش داریم تا این شهیده گرانقدر را به مردم ایران اسلامی بشناسانیم، افزود: باید داشته باشیم زنان ما پا به پای مردان در جبهه‌ها ایستادند و همه وظیفه داریم در برگزاری این کنگره ملی همکاری لازم را داشته باشیم.

سلامی گفت: تدفین پیکر پاک شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان‌های سمنان، مهدی شهر، دامغان، شاهرود و برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده از مناسبت‌های مهم دی ماه هستند که متناسب آنها برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی تاکید داشت: ارزش‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس و شهدا به جامعه ما معنویت و نشاط معنوی می‌دهد، اگرچه محدودیت‌های کرونایی سبب می‌شود خیلی از برنامه‌ها را حضوری و تجمعی برگزار نکنیم اما باید فرصت طلایی و ارزشمندی به این مناسبت‌ها برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس رخ داده را قدر بدانیم و با محدودیت‌ها و به خصوص در بستر فضای مجازی از آنها بهره بگیریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: انتظار می‌رود تمهیداتی فراهم شود تا بسترهای مجازی لازم ایجاد شود تا مردم به طور زنده، در رسانه‌های از برنامه‌ها در مناسبت‌های مهم استفاده کنند از سوی دیگر باید گفت هدف گذاری ما در چهلمین سال دفاع مقدس یک هزار فعالیت و برنامه در شش ماه اول با محوریت سوم خرداد، یک هزار برنامه در هفته دفاع مقدس و یک هزار برنامه نیز در شش ماه دوم سال با محوریت دهه مبارک فجر و روز جهانی مقاومت بود که بسیاری از این برنامه‌ها با استقبال مردم برگزار شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار