رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: در شگردی جدید مجرمان سایبری با ارسال پیامکی با موضوع رجیستر تلفن همراه، آن‌ها را به سایت‌ها و درگاه‌های فیشینگ هدایت کرده و سپس از آنها اخاذی می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 23 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،سرهنگ «علی عباسی کسانی» افزود: مجرمان سایبری ضمن ارسال پیامکی با محتوای «تلفن همراه شما رجیستر نشده است، جهت جلوگیری از مسدودی و ثبت به سایت زیر وارد شوید»، از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام رجیستری گوشی تلفن همراه با آدرس اینترنتی جعلی شوند.

وی افزود: این سایت مانند رجیستری گوشی تلفن همراه (همتا) شبیه‌سازی‌ شده است و ابتدا برای ورود به سایت سریال گوشی تلفن همراه را از کاربر دریافت می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مجرمان سایبری با این ترفند به راحتی افراد را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق کرده و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

سرهنگ عباسی کسانی به شهروندان توصیه کرد به‌هیچ‌ عنوان به این گونه پیامک ها که به موضوعات مختلف مانند رجیستر کردن گوشی تلفن ارسال می‌شود اطمینان نکنند، همچنین در صورت نیاز به سایت های اصلی شرکت‌ها و سازمان‌های مورد نیاز مراجعه نمایند.

وی تأکید کرد: سایت های دولتی از دامنه. ir استفاده کرده و همچنین آدرس تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی نیز https:‌//xxx.shaparak.ir است و اگر سایت دولتی یا درگاه بانکی فاقد این آدرس ها باشد می‌تواند برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده باشد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار