کد خبر: ۹۲۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 21 December 2020
گوشی های دست کم گرفته شده سال 2020

به گزارش تابناک سمنان سال 2020 میلادی با همه فراز و نشیب‌هایش تا کمتر از سه هفته دیگر به پایان می‌رسد. اگرچه داریم سال سختی را پشت سر می‌گذاریم ولی قرار نیست راجب سختی‌های شیوع گسترده بیماری کرونا صحبت کنیم. زندگی فراتر از این پاندمی است و البته که گوشی های هوشمند زیادی به جز محصولات شناخته شده گلکسی و آیفون شما نیز وجود دارند. صحبت امروز ما نیز درباره همین موضوع است – بسیاری از گوشی های جالب عرضه شده طی 12 ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفته و خیلی‌ها نیز نتوانسته‌اند از استانداردهای تعریف شده عبور کنند.

ما می‌خواهیم در این مطلب راجب «شوالیه‌های تاریک» سال 2020 صحبت کنیم؛ گوشی های آندرریتد یا دست کم گرفته شده امسال. البته در روزهای پایانی ماه دسامبر قرار داریم و این روزها مقالات بهترین‌های سال متعددی منتشر می‌شوند که این مقاله نیز در زمره همین موضوعات قرار دارد و امیدواریم اگر قصد خرید گوشی هوشمند جدیدی را دارید، به کارتان بیاید. این شما و این هم فهرست گوشی های دست کم گرفته شده‌ امسال.

الجی V60 تینک

الجی V60 تینک

شرکت الجی با عرضه جدیدترین گوشی های خود، قدم در مسیر جدیدی گذاشته و فلسفه نام‌گذاری و طراحی محصولات خود را نیز تغییر داده است. این شرکت امسال گوشی وینگ / Wing را نیز عرضه کرده که فارغ از ارزش آن، به تولید انبوه رسیده است. اما الجی وینگ سوژه مدنظر ما نیست. نکته اصلی این است که LG V60 ThinQ، آخرین پرچمدار واقعی این شرکت کره‌ای، یک گوشی جهنمی است.

الجی V60 تینک از طراحی زیبایی با لبه‌های گرد و خطوط صاف بهره می‌برد. کیفیت ساخت این دستگاه بی‌نقص است و مشخصات فنی آن نیز درجه یک هستند. با خرید این گوشی به یک پردازنده سریع، دوربین‌های عالی، صفحه نمایش پر جنب و جوش و عمر باتری شگفت‌انگیزی دسترسی پیدا می‌کنید. امضای الجی یعنی Hi-Fi DAC نیز در این گوشی قرار دارد و همراه شدن آن با جک هدفون 3.5 میلی‌متری، این گوشی را به گزینه‌ای عالی برای عاشقان صدا و خواهان کیفیت صوتی مناسب تبدیل  می‌کند.

از آنجایی که برای خرید پرچمدارهای سامسونگ و اپل باید بیش از یک هزار دلار هزینه کنید، قیمت گوشی الجی V60 تینک واقعاً جذاب است. البته نباید فراموش کنیم که در جعبه این محصول یک محافظ صفحه نمایش نیز وجود دارد. می‌توان گفت که با تهیه این گوشی، تجربه‌ای مشابه با سرفیس دوئو (Surface Dou) مایکروسافت خواهید داشت.

سونی اکسپریا 5 مارک II و اکسپریا 10 مارک II

سونی اکسپریا 5 مارک II و اکسپریا 10 مارک II

ما همیشه شاهد طراحی خاص گوشی های اکسپریا بوده‌ایم. سونی زمانی با عرضه سری اکسپریا Z رهبر اصلی بازار گوشی های پریمیوم محسوب می‌شد ولی این موضوع طی سال‌های اخیر تغییر کرده و شرایط اصلاً باب میل سونی موبایل پیش نرفته است. خبر خوب این است که به خاطر لجبازی و فداکاری این شرکت ژاپنی محبوب، سونی حاضر نمی‌شود تولید سری اکسپریا را متوقف کند و این چیز خوبی است.

بیشتر قطعات جدیدترین نسل گوشی های اکسپریا تا حد زیادی توسط خود این تولیدکننده ژاپنی ساخته شده و اگرچه هنوز آمار فروش این محصولات باعث نگرانی مدیران اجرایی این کمپانی شده است ولی دستگاه‌های تولید شده سونی واقعاً خوب هستند. بیایید ابتدا درباره پرچمدار اصلی این سری صحبت کنیم.

گوشی هوشمند اکسپریا 5 مارک II سونی، جدیدترین گوشی «کامپکت» سونی است که تجربه استفاده از اکسپریا 1 را در فرم کارخانه‌ای کوچکتری ارائه می‌دهد. این دستگاه به صفحه نمایش منحصر به فرد OLED با نسبت تصویر 21 به 9 مجهز شده که فاقد ناچ یا بریدگی است. این گوشی سریع ویژگی‌های متعدد و جذاب زیادی دارد – در حقیقت، اگر بخواهید آن را با بقیه پرچمداران بازار مقایسه کنید، نکته منفی خاصی را شاهد نیستید. علاوه بر این، ویژگی‌های منحصر به فردی در این گوشی هوشمند جای گرفته و اگر عاشق عکاسی هستید، قطعاً از اپلیکیشن Photo Pro خوشتان خواهد آمد.

حال وقت صحبت درباره اکسپریا 10 II است – یکی از بهترین گوشی های مقرون به صرفه سال 2020 میلادی. طراحی این گوشی 400 دلاری همانند پرچمداران است و نمایشگر باکیفیت و سیستم دوربین مناسب و عمر باتری عالی از جمله ویژگی‌های شاخص این دستگاه محسوب می‌شود. این مدل نشان می‌دهد که شرکت سونی می‌تواند در بازار گوشی های میان رده نیز عملکرد خوبی داشته باشد.

موتورولا موتو G8 پاور

موتورولا موتو G8 پاور

بیشتر شما یکی از ویژگی‌های کلیدی که یک گوشی هوشمند باید داشته باشد را نادیده می‌گیرید؛ دوام باتری. البته می‌دانیم که اکثر گوشی های هوشمند امروزی از باتری‌هایی برخوردار هستند که تا یک روز دوام دارند و اغلب کاربران نیز از آن رضایت دارند. یا شاید این افراد به نوعی به این موضوع عادت کرده‌اند برای همین هم خواهان چیز بهتری نیستند؟ اینطور فکر نمی‌کنید؟ Motorola G8 Power جرات به چالش کشیدن این موضوع را از خود نشان داده است. این گوشی محصولی میان رده است، اما با یک بار شارژ باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی آن، می‌توانید تا سه روز از این گوشی استفاده کنید.

اگرچه سایر مشخصات و ویژگی‌های این دستگاه چندان دندان‌گیر نیست، اما به طور متوسط هر سه روز شارژ کردن گوشی، واقعاً ویژگی قابل تحسینی است. با تهیه این گوشی می‌توانید از اضطراب خالی شدن باتری گوشی خود رهایی یابید. قیمت مناسب آن نیز مزیت بزرگی محسوب می‌شود. این گوشی با قیمتی حدود 200 دلار قابل تهیه است که حتی اگر سخت‌ افزار آ پاسخگوی نیاز شما نباشد، باز هم می‌تواند به عنوان یک بک آپ یا پشتیبان‌گیر از آن استفاده کرد.

ایسوس ذن فون 7 پرو

ایسوس ذن فون 7 پرو

اگر گوشی های بزرگ، محکم و سنگین را دوست دارید، عاشق این محصول غول‌پیکر خواهید شد. البته وزن و اندازه بسیار زیاد این محصول، یکی از ویژگی‌های جانبی آن محسوب می‌شود. Zenfone 7 Pro از ایده صفحه نمایش لبه به لبه طبق قواعد و قوانین خاص خود استفاده کرده است. ذن فون 7 پرو فاقد هیچ حفره یا بریدگی برای دوربین سلفی است و از دوربین‌های پاپ آپ بهره می‌برد که زمانی که خواهان سلفی گرفتن هستید، از لبه بالایی دستگاه بالا می‌آید.

مزیت دوربین‌های پاپ آپ، ارائه صفحه نمایش به صورت کامل است و اگرچه قدرت دوربین اصلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند (که ذن فون 7 نیز عملکرد درخشانی در این زمینه دارد) ولی سنگینی و حجیم شدن خود گوشی نیز یک نکته منفی به حساب می‌آید. هرچند خرابی‌های احتمالی از نظر مکانیکی برای بخش بالارونده دوربین سلفی نیز نکته غیرقابل کتمانی است.

همانطور که گفته شد، ایسوس ذن فون 7 پرو در دیگر زمینه‌ها نیز عملکردی عالی دارد. این گوشی خیلی سریع است، به دستگاه‌های پریمیوم شباهت دارد و به نمایشگر 6.67 اینچی از نوع امولد (AMOLED) مجهز شده که ساخت شرکت سامسونگ است و کمپانی پیکس ورکس / PixelWorks نیز وظیفه تنظیم آن را بر عهده داشته است. اگر می‌توانید با وزن زیاد این گوشی کنار بیایید، ایسوس ذن فون 7 پرو گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود.

شیائومی می 10T پرو 5G

شیائومی می 10T پرو 5G

شیائومی همچنان به رشد و پیشرفت خود ادامه می‌دهد و توانسته است در سه ماهه سوم سال 2020 میلادی با پشت سر گذاشتن اپل، به سومین تولیدکننده برتر گوشی های هوشمند تبدیل شود. البته این موضوع بیش از هر چیزی به خاطر تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده برای شرکت چینی هواوی است ولی با این حال، شیائومی جزو شرکت‌هایی است که شرکت‌های رقیب، باید توجه زیادی به آن داشته باشند. درحالیکه سامسونگ با عرضه سری گلکسی S20، نمایشگرهای با نرخ 120 هرتز را ارائه می‌دهد، اما شیائومی با بهره بردن از نمایشگر 144 هرتزی در گوشی Mi 10T Pro پا را از این هم فراتر گذاشته است.

همه بخش‌های گوشی پرچمدار شیائومی می 10T پرو قابل توجه و درخشان است. عملکرد دستگاه در بالای اکثر رده‌بندی‌ها قرار دارد (در بین گوشی های اندرویدی)، سیستم دوربین آن نیز عالی است و عمر باتری فوق‌العاده‌ای (بیش از هر چیزی به واسطه استفاده از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی) را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. شیائومی می 10T پرو گوشی ارزان‌قیمتی نیست ولی در حد و اندازه‌های گلکسی S20 قرار دارد و حتی در برخی زمینه‌ها بهتر از آن است.

هواوی میت 40 پرو

هواوی میت 40 پرو

گوشی هواوی میت 40 پرو / Huawei Mate 40 Pro قربانی جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا شده است. اگر دیدگاه‌های سیاسی را کنار بگذاریم، این موضوع واقعاً شرم‌آور است. این دستگاه حاوی بهترین فناوری‌های استفاده شده در گوشی های هوشمند است. صفحه نمایش این گوشی جزو نمایشگرهای پیشروی بازار است، چیپست قدرتمند و سیستم دوربین عقب عالی آن از دیگر مشخصه‌های جذاب این گوشی هوشمند محسوب می‌شود. البته این دستگاه فاقد سرویس‌های موبایلی گوگل و مشخصاً، گوگل پلی استور است و همین موضوع نیز ادعای رقابت سالم در بازار گوشی های هوشمند را رد می‌کند.

می‌توان ساعت‌ها از این وضعیت گلایه کرد که البته گفتن این موضوعات فایده‌ای هم ندارد. خوشبختانه این گوشی از سوی شرکت هواوی در بازار ایران عرضه شده و می‌توان نسبت به تهیه آن اقدام کرد. از سوی دیگر، به لطف راهکاری متعدد هواوی، می‌توانید تقریباً بیشتر اپلیکیشن‌های موردنیاز خود را روی میت 40 پرو (و همچنین دیگر گوشی های هواوی) نصب و از آن‌ها استفاده کنید. بدون هیچ شکی، هواوی میت 40 پرو یکی از آندرریتدترین گوشی های عرضه شده در سال 2020 میلادی است که آنطور که باید، به آن توجه نشده است.

اپل آیفون 12 مینی

اپل آیفون 12 مینی

چگونه می‌توان آخرین و جدیدترین گوشی های ساخت اپل را دست کم گرفت؟ البته پاسخ به این پرسش، واقعاً ساده است. مردم این مدل را آنطور که واقعاً هست نمی‌بینند. تنها چیزی که متوجه آن می‌شوند، عمر باتری نه چندان بادوام آن و همچنین استفاده از دوربینی محافظه‌کارانه (متعادل) است. تنها کافی‌ست این گوشی را با آیفون SE 2020 مقایسه کنید.

آیفون 12 مینی دیگر گوشی موردبحث را از هر نظر شکست می‌دهد – چیپست آن خیلی سریع‌تر است، سیستم دوربین بهتری دارد، حتی عمر باتری آن نیز طولانی‌تر است. آیفون 12 مینی همان آیفون کامپکتی (جمع و جور) است که همگان منتظر آن بودند و قیمت واقعاً مناسبی هم دارد. در حالیکه بیشتر پرچمداران بازار بیش از هزار دلار برای شما آب می‌خورند، می‌توانید با 699 دلار آیفون 12 مینی را تهیه کنید و تجربه‌ای مشابه با پرچمداران باشید. بله، این گوشی محصولی کوچک است اما موضوع اصلی نیز همین است! در حقیقت، نباید آیفون 12 مینی را با دستگاه‌های بزرگتر مقایسه کنید. آیفون 12 مینی یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار محسوب می‌شود و با پرچمداران دیگر برندهای مطرح نیز قابل مقایسه نیست.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار