انتخاب‌حوزه‌های امتحانی آزمون استخدامی ‌در ایلام بدون در نظر گرفتن موقعیت زمانی و مکانی با تعجب و انتقاد دواطلبان این آزمون روبرو شده است و دواطلبان این سئوال را از مسئولان دارند؛‌ "معیار تقسیم شهرستان‌ها در این حوزه‌ها چه بوده است؟"
کد خبر: ۹۲۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 20 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ اعلام حوزه‌های آزمون هشتمین دوره استخدامی دولتی که قرار است در 8 دی‌ماه 99 برگزار شود برای داوطلبان ایلامی مشکل‌آفرین و به‌عنوان دغدغه آنان برای حضور در این آزمون تبدیل شده است.

تصمیم برگزاری این آزمون برای استانی با پراکندگی جمعیتی و مساحتی بالغ‌بر 20.150 کیلومترمربع فقط سه حوزه امتحان در نظر گرفته‌اند و در انتخاب محل برگزاری آزمون‌ها نیز به موقعیت مکانی و فاصله شهرها و دور و نزدیک بودن را نیز رعایت نکرده‌اند.

در این انتخاب شهرستان ایوان با 39 کیلومتر 45 دقیقه تا مرکز استان به‌تنهایی یک حوزه، شهرستان‌های دره شهر و بدره هم یک حوزه که حدفاصل این دو شهرستان‌ها از همدیگر 138 کیلومتر و زمان 2 ساعت و 33 دقیقه دومین مرکز آزمون انتخابی است اما در عجیب‌ترین اقدام برای شهرستان‌های دهلران با 205 کیلومتر و زمان (2 ساعت و 33 دقیقه) مهران با 87 کیلومتر و زمان (1 ساعت و 14 دقیقه)، آبدانان 318 کیلومتر بازمان(4 ساعت و 10 دقیقه) و ملکشاهی با 44 کیلومتر زمان ( 47 دقیقه )و چرداول با 59 کیلومتر و زمان (54 دقیقه )به مرکزیت شهر ایلام یک حوزه امتحانی در نظر گرفته‌شده است.

آزمون هشتمین دوره استخدامی دولتی با انتقاد از این شیوه حوزه‌ بندی خواهان تجدیدنظر در حوزه بندی آزمون و اختصاص حوزه‌های جدید متناسب به دور و نزدیک بودن مراکز انتخابی آزمون بوده و این سؤال را از انتخاب‌کنندگان مراکز آزمون دارد که این انتخاب بر اساس کدام معیار منطقی انجام شده است، بزرگ‌ترین شهرستان استان ایلام با 205 کیلومتر فاصله باید در مرکز استان آزمون دهد اما شهرستانی با فاصله 45 دقیقه تا مرکز استان دارای حوزه امتحانی مستقل شود.

آنان بر این باورند که مسئولین امر باید در این شرایط سخت توجه ویژه‌ای به شاخص‌ها و طول مسافت داشته باشند و خیلی از شاخص‌ها را نادیده نگیرند و بی‌گدار به آب نزنند و برای داوطلبان ایجاد مشکل نکنند.

برای چرایی چنین انتخابی با مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه، استانداری تماس اما این مسئولان چگونگی انتخاب حوزه‌های آزمون را به سازمان سنجش احاله داده و از پاسخ امتناع کردند.

تنها مقامی که در پاسخ به چرایی این چینش پاسخ و قول پیگیری داد؛ بهزاد علیزاده نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بود که اظهار داشت: موضوع را به جد پیگیری کرده و نتیجه اقدامات را اطلاع‌رسانی می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: با سازمان سنجش رایزنی و محل آزمون شهرستان‌های دهلران و آبدانان که فاصله زیادی با مرکز آزمون دارند تغییر خواهد کرد.

پاسخگو نبودن مسئولان ارشد استان در چرایی چنین تصمیماتی برای استان ایلام که موجب تضییع حق مردم می‌شود نوعی دهن‌کجی به رسالت کاری و وظیفه خطیر مسئولیتی آنان است و به نظر می‌رسد، مدیری که از عده و عُده خود بی‌خبر باشد نباید در مسند مدیریت بنشیند و فقط در زمان موفقیت خطابه بخواند و از طرفی مسئولان سازمان سنجش تا فرصت باقی است دغدغه داوطلبان این آزمون را مورد توجه قرار دهند و داوطلبان را با استرس وارده ناامید نکنند./ح

 

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار