کشت گیاهان دارویی از نوع گلرنگ وبابونه درسطح۲۳۰ هکتار ازاراضی منابع طبیعی شهرستان نهاوند آغاز شد
کد خبر: ۹۲۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴ 18 December 2020
حسن قیاسوند رئیس اداره منابع طبیعی نهاونداز کشت گیاهان داروئی در سطح ۲۳۰ هکتار از عرصه‌های ملی این شهرستان خبر داد وگفت: در راستای حفظ منابع پایه آب و خاک، طرح مشارکتی بذرپاشی گونه گیاه داروئی گلرنگ و بابونه با مشارکت جوامع محلی وبهره برداران دردو منطقه قشلاق، ولی اله وتازناب تاف آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان: وی هدف از اجرای این طرح را توانمند سازی بهره برداران محلی، کمک به افزایش پوشش گیاهی وبهبود وضعیت معیشتی مردم جوامع بومی و محلی منطقه عنوان کرد.

وی بابیان اینکه کشت گیاهان دارویی در راستای طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه طرح‌های منابع طبیعی اجرایی می‌شود، افزود: قطعاً با توجه به اهداف مشخص‌شده در این طرح در سال جهش تولید این مهم تداوم خواهد داشت و کشت گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد.

قیاسوند ظرفیت‌سازی برای کشت گیاهان دارویی و صنعتی در توسعه اقتصادی امری مهم است، تصریح کرد: هره‌برداری از این اراضی علاوه بر ایجاد اشتغال، افزایش درآمد اقتصادی برای مردم بومی ومحلی و شاغلان این بخش را نیز به همراه دارد وافزایش درآمد برای بهره برداران محلی و کشاورزان از دیگر اهدافی است که در این‌گونه طرح‌ها دنبال می‌شود و نوید بخش آینده روشنی برای اشتغال جوانان علاقمند به کشت گیاهان داروئی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار