افزایش اهمیت امنیت سایبری در دوران کرونا؛
به گزارش تابناک سمنان: ایرج کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه تهدید لازم و ضروری است، گفت: امنیت سایبری در استان نیازمند ارتقای نیروی انسانی متخصص این حوزه است.
کد خبر: ۹۲۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 17 December 2020

اقدامات حفاظتی و پدافندی حوزه نفت و راه‌آهن شمال‌شرق (۱)انجام شود -  خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ظهر پنج‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل سایبری به میزبانی ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه رعایت ملاحظات و الزامات پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات سایبری یک اصل بسیار مهم است، ابراز داشت: حوزه سایبری و فضای فناوری اطلاعات و الکترونیک از مهم‌ترین حوزه‌های پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه تهدیدات سایبری دشمن می‌تواند در زیرساخت‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان ایجاد اختلال، آسیب و چالش کند، ابراز داشت: از لحاظ محتوایی نیز قصد و هدف دشمن کمرنگ کردن ارزش‌ها، باورها، تغییر ذهن و اندیشه و درمجموع جنگ شناختی برای ایجاد ناامنی و ناامیدی که از سیاست‌های همیشگی و مستمر استکبار جهانی علیه جامعه اسلامی است.

ایرج کارخائی بابیان اینکه کارگروه سایبری پدافند غیرعامل از کارگروه‌های فعال و پرتلاش سطح استان در حوزه‌های مختلف اجرایی، آموزشی و عملیاتی اقدامات مناسبی دارد، افزود: امروزه فناوری و دانش‌های حوزه سایبری به زیرساخت‌ها اضافه شده‌اند و شهرها و کارکردهای هوشمند را به وجود آورده‌اند که روزبه‌روز در حال گسترش بوده و تقریباً حوزه سایبری با زندگی مردم عجین شده است.

کارخائی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی و به حداقل رساندن حضور فیزیکی در ابعاد مختلف و انجام کارها در بستر الکترونیک به‌صورت دورکاری و ویدئوکنفرانس، شاهد نقش مهم حوزه فناوری و سایبری در این زمینه هستیم که نشان‌دهنده بسترسازی و آماده‌سازی ظرفیت‌های خوب در زیرساخت‌های کشور و استان هستیم که برای مقابله و پیشگیری در امر فرهنگ‌سازی، آموزشی و اطلاع‌رسانی بسیار ارزشمند است.

وی افزود: زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه آن‌ها و از همه مهم‌تر ایجاد فضای امن و رعایت ملاحظات و الزامات حفاظتی و ایمنی برای تداوم و استمرار خدمات‌رسانی بسیار مهم و جدی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه امنیت فضای سایبری و مقابله با هرگونه تهدید در اولویت‌های پدافند قرار دارد، ابراز داشت: برای تحقق این هدف ارتقا پایداری، کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری نیاز است لذا می‌طلبد تا همه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها با حساسیت و دقت بیشتر ضمن شناسایی چالش‌ها و آسیب‌ها اقدام لازم را برای برطرف کردن آن‌ها با رعایت اصول پدافند غیرعامل سرلوحه کارها قرار دهند و به توصیه‌ها و هشدارها توجه لازم را مبذول دارند.

کارخائی بابیان اینکه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات فضای سایبری باید اصل کار در این حوزه قرار گیرد، تصریح کرد: معتقدیم در کنار فرصت‌های ارزشمند حوزه سایبری با نگاه هوشمندانه و مقتدرانه به تهدیدات و آسیب‌های آن نیز توجه لازم را باید داشت.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد امنیت سایبری در کنار ارتقای زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات باید به ارتقای نیروی انسانی متخصص در این حوزه هم توجه لازم را داشته باشند، افزود: علاوه بر آن سه محور التزام به قانون و رعایت اصول، ارتقا زیرساخت‌ها و نیروی متخصص در کنار آن نیز می‌تواند در مقابل تهدیدات و حملات سایبری بازدارندگی موردنظر پدافند غیرعامل را اجرایی و عملیاتی کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار