- رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: از سال ۹۲ تا شهریور امسال، ۵۷ میلیاردو ۳۸۰ میلیون تومان درقالب ۷۸۵ فقره تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۲۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 12 December 2020

علیرضا پدیسار روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: برای خرید ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی از سال ۹۲ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون با عاملیت بانک کشاورزی در راستای نوسازی و تقویت ضریب مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شد و باتوجه به رصد انجام شده مکانیزاسیون در استان بوشهر دوران طلایی خود را طی می‌کند.

وی بیان کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات تاکنون ۸۵۰ دستگاه تراکتور و ۹۵۰ دستگاه انواع ادوات کشاورزی شامل انواع کارنده‌های غلات و ریزدانه‌ها، ادوات کشاورزی حفاظتی (دستگاه‌های کشت مستقیم، خاک ورز مرکب و چیزل)، سم پاش زراعی و باغی، ۱۴ دستگاه کمباین برداشت غلات و کلزا، انواع ادوات شیلات، امور دام و باغ‌ها از سوی کشاورزان خریداری شده است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با نوسازی ماشین آلات کشاورزی ضریب و درجه مکانیزاسیون کشاورزی از ۵۶ صدم اسب بخار در هکتار به ۱.۵۲ اسب بخار در هکتار در این استان افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: تقویت ضریب و درجه  مکانیزاسیون موجب کاهش هزینه‌ها، افزایش تولید و بهره وری در بخش کشاورزی شده است.

پدیسار ادامه داد: یکی از فاکتورهای مهم در افزایش بهره وری و رونق تولید استفاده هر چه بیشتر از منابع و عوامل تولید و همچنین توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: این میزان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی یک اتفاق مهم و اثر گذار در عرصه تولید به شمار می‌رود.

وی یکی از عوامل و فاکتورهای مهم در خوداتکایی محصولات کشاورزی را استفاده از ماشین آلات و کشت مکانیزه عنوان کرد و گفت: مکانیزاسیون به مفهوم کاربرد ماشین در فرایند کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی است و در راستای کاهش هزینه‌های تولید، اقتصادی کردن تولید، انجام به موقع عملیات کشاورزی، پایین آوردن هزینه کارگری نقش آفرین است که در نهایت به تولید انبوه و اقتصادی محصولات کشاورزی منجر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار