از سوی سخنگو ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت ها در هفته ی آتی در استان سمنان اعلام شد.
کد خبر: ۹۲۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ 10 December 2020

به گزارش تابناک سمنان حبیب الله خجسته پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: با توجه به رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا بجز شهرستانهای میامی ، سرخه و آرادان که در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته اند ، سایر شهرستانهای استان در وضعیت رنگ بندی نارنجی بوده و محدودیت های کرونایی از ۲۲ آذر لغایت ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد . 

او افزود: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در شهرستانهای میامی، سرخه و آرادان با وضعیت رنگ بندی زرد ، فعالیت مراکز تجاری ، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای یک ، دو و سه در طی هفته ی آتی مجاز و فعالیت گروه چهار همچنان ممنوع می باشد . 

خجسته پور ادامه داد: فعالیت های تجاری ، بازرگانی و خدماتی در پنج شهرستان دیگر استان با وضعیت رنگ بندی نارنجی صرفا برای گروههای شغلی یک و دو مجاز بوده و گروههای سه و چهار حق فعالیت در طی هفته آتی را نخواهند داشت .

معاون سیاسی استاندار سمنان ادامه داد: فعالیت های آموزشی شامل مدارس ، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، آموزشگاه های خصوصی و حوزه های علمیه در تمامی هشت شهرستان استان بصورت غیر حضوری و مجازی بوده و تمامی این مراکز در تعطیلی کامل خواهند بود و انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شامل نمازهای جمعه ، مراسم آئینی و مذهبی در تمامی شهرستانهای استان ممنوع بوده و اقامه ی نماز جماعت در شهرستانهای میامی ، سرخه و آرادان نیز صرفا بمدت یکساعت و همزمان با اوقات شرعی در مساجد این سه شهرستان مجاز می باشد.

خجسته پور با بیان اینکه تردد خودروهای با پلاک شخصی ۸۶ و ۹۶ بعنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در سطح استان بلا مانع می باشد افزود: تردد خودروها در سطح شهرستان های میامی ، سرخه و آرادان در طی ۲۴ ساعت با هیچ محدودیتی همراه نبوده و در سایر شهرستانهای استان با رنگ بندی نارنجی ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع بوده و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع می باشد. 

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تصریح کرد: قانون منع تردد در داخل شهر در بین ساعات ۲۱ تا ۴ صبح با توجه به تراکم جمعیتی شهرهای استان ، شامل هیچ کدام از شهرهای پر جمعیت نارنجی استان نبوده و لذا تردد در طی ۲۴ ساعت در سطح شهرهای استان آزاد می باشد .

او در خصوص نحوه فعالیت بانک ها هم گفت: فعالیت بانک ها براساس بخشنامه داخلی که از طریق ادارات مرکزی هر بانک ابلاغ شده صورت می گیرد و بر این اساس فعالیت بانکها در طی هفته آینده مشابه هفته اول آذرماه خواهد بود و تمام شعب در مناطق نارنجی با دو سوم پرسنل و در مناطق زرد نیز با ۱۰۰ درصد پرسنل فعال و خدمت رسانی خواهند کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار