رئیس خانه صنعت, معدن و تجارت مازندران گفت: ستاد حمایت قضایی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برای حفظ منابع بانک‌ها و سرمایه‌گذار رسیدگی امور و مشکلات موجود را در دستور کار قرار داده است.
کد خبر: ۹۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 09 September 2015
 به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری تسنیم از آمل، نصرالله صدرزاده در نشستی خبری در آمل از خانه صنعت و معدن به عنوان متولی بخش خصوصی این خانه یاد کرد و اظهار داشت: این انجمن از چندین انجمن تخصصی معدن، شیمیایی، کانی غیرفلزی، کانی فلزی، برق الکترونیک  غذایی و دارو تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه شرکت خدمات فنی و مهندسی خانه صنعت و معدن به منظور تامین هزینه در کنار خانه به فعالیت می‌پردازد، افزود: این شرکت به منظور پیشبرد اهداف شرکت‌های صنعتی، اقتصادی و معدنی با مشارکت استانداری و دستگاه‌های اجرایی و قضایی مازندران فعالیت دارد.
صدرزاده با اعلام اینکه اکنون با هماهنگی صنعت و معدن ستاد حمایت قضایی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این استان تشکیل شده است، تصریح کرد: این ستاد به ریاست رئیس کل دادگستری  و دبیری دادستان استان فعالیت خود را آغاز کرده و برای حفظ منابع بانک‌ها و سرمایه‌گذار رسیدگی امور و مشکلات موجود را در دست گرفته است.
رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با بیان اینکه برای رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان ستاد تسهیل در این استان تشکیل شده است، افزود: این ستاد با عنوان دستور‌العمل‌هایی از 4 ماه قبل فعالیت خود را با ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان صنعت و معدن شروع کرده که تاکنون پرونده‌های متعددی آمده و بازبینی شده است.
وی با تاکید براینکه در مازندران حدود 230 واحد معدنی دارای پروانه هستند که 120 معدن از این تعداد فعال و در حال فعالیت و بهره‌وری هستند، گفت: مابقی واحدها بدلیل مشکلات مالی، رکود اقتصادی فعالیت خود را شروع نکردند.
صدرزاده, مهم‌ترین چالش صنعت‌گران و معدن‌داران در عرصه فعالیت‌ آنان را نقدینگی و وجود دستورالعمل‌های جدیدی از سوی بانک‌ها بیان کرد و گفت: با تشکیل ستاد تسهیل سعی شده به این دو موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد و به رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی پرداخته شود.
وی با اشاره به وجود برخی از معادن در محورهای مواصلاتی و تاثیر آن‌ها در تخریب محیط زیست و بسترهای رودخانه‌ها, بیان داشت: هر یک از این واحدهای تولیدی معدنی باید براساس ضوابط تعیین شده به فعالیت بپردازند و در این زمینه نیز باید دستگاه نظارتی قوی وجود داشته باشد تا در صورت مشاهدات تخلفات به این امر رسیدگی کند.
وی ادامه داد: متاسفانه در این عرصه بدلیل نبود نظارت دقیق و وجود رابطه به جای ضابطه عاملی بر تخریب محیط زیست استان ما شده است و  دستگاه‌های اجرایی باید تنبیه و تشویق را کنار هم داشته باشند اما در مازندران این اوامر اجرایی به طور جدی مشاهده نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار