استاندار مازندران بر سهم بری عادلانه استان از بودجه سال ۱۴۰۰ با توجه به ظرفیت های بیشمار این منطقه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 09 November 2020

احمد حسین زادگان در نشست با نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ و بودجه ۹۹ و اولویت‌هایی که باید در نظر گرفته می‌شد، پروژه ها و مسائل مهم استان مورد واکاوی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بعضی از پروژه‌های اولویت‌دار که بودجه برای آن ها پیش‌بینی شده بود، باید اعتبار لازم تخصیص یابد و تلاش بیشتری صورت گیرد و برای اختصاص اعتبار به برخی دیگر از محورها نیز باید پیگیری های لازم در سال آینده دنبال شود که تصویب و تثبیت گردد؛ همچنین برای برخی از موضوعات نیز در تلاش برای اخذ ردیف های مستقل هستیم.

وی اظهارکرد: هماهنگی بیشتر نمایندگان و مدیران موجب تحرک و توسعه بیش تر استان می شود کما اینکه دستگاه های اجرایی باید بسته های پیشنهادی توسعه استان را به مجمع نمایندگان ارائه دهند چرا که ضریب بودجه براساس شاخص های مدیریتی استان تعیین می گردد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مدیریت سیلاب یکی از موضوعات درحال پیگیری است و در تلاشیم تا با کمک دولت و نمایندگان مجلس، به عنوان استانی که سیلاب‌های متعدد در آن رخ می‌دهد، ردیف مستقل برای آن دریافت کنیم، افزود: انتظار ما از دولت و مجلس سهم بری عادلانه استان از بودجه سال ۱۴۰۰ است،خوشبختانه اعتبارات خوبی در سال های گذشته برای استان های شمالی به خصوص مازندران در حوزه پسماند اختصاص داده شد که امسال هم به دنبال تثبیت و ارتقا این مهم هستیم.

وی گفت: راه های استان به عنوان استانی که حلقه اتصال چند استان است، نیاز به بودجه ملی دارد و همچنین پروژه‌ های با پیشرفت فیزیکی بالا و پر اهمیت در فرآیند توسعه مازندران می توانند اثربخش باشند.

حسین زادگان یادآور شد: در سفر اخیر دکتر نوبخت به مازندران از ۷۶۰ میلیارد تومانی که برای اتمام پروژه‌های مازندران در سال جاری اختصاص داده شد، ۵۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت؛ به جز چند شهرستان غرب استان که قرار شد در سفر مستقل رئیس سازمان برنامه بودجه و بودجه به غرب مازندران مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهارکرد: در بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی به دنبال گرفتن ماده ۲۳ برای کنارگذر هچیرود به نشتارود و ادامه آن تا رامسر هستیم؛ همچنین محور ساری-کیاسر- دامغان که پروژه مشترک بین چند استان است باید به عنوان اولویت نگاه شود و در کمربندی غرب اگر آزادراه قرار است تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

استاندار مازندران گفت: سدهای سجاد رود و زارم ‌رود در ساری و بابل و سوادکوه به عنوان پروژه هایی که ماده ۲۳ باید برای آنها دنبال شود و آب ‌بندان هایی که به دنبال تثبیت ردیف و افزایش اعتبار آن ها هستیم.

وی افزود: پتروشیمی و منطقه آزاد نیز که مورد تایید شورای نگهبان و مطالبه جدی مردم بوده باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار