رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در حال حاضر در مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه، ۲۴۸ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۳۳ نفر در بخش‌های ویژه قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 04 November 2020

 

۲۴۸ نفر در بیمارستان‌های علوم پزشکی شاهرود بستری هستند

به گزارش تابناک سمنان رضا چمن پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان ضمن بیان اینکه در حال حاضر در مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه، ۲۴۸ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا بستری هستند، اظهار داشت: از این تعداد ۳۳ نفر در بخش‌های ویژه و آی سی یو قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه کل مراجعه به مراکز درمانی با تشخیص کرونا در بیمارستان‌های این دانشگاه ۹ هزار و ۲۳۵ نفر بوده که دو هزار و ۶۵۴ نفر در بخش‌های اختصاصی بستری شدند، افزود: میزان نرخ ابتلاء به این بیماری در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، تقریباً یک و نیم برابر نرخ کشوری است.

۱۳۷ نفر در شاهرود براثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه در شهرستان‌های شاهرود و میامی بر اساس گزارش و آمارها، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک هزار و ۱۸۳ نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: این آمار نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

چمن با تأکید بر اینکه از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا تاکنون، ۱۳۷ نفر در شهرستان‌های زیرمجموعه تحت مدیریت این دانشگاه به دلیل ابتلاء به کرونا، فوت کردند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم شاهرود در شاخص‌های اقدامات مؤثر در حوزه مقابله با این بیماری نسبت به میانگین کشوری، در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد.

وی گفت: میانگین سن فوت‌شدگان براثر ابتلاء به این بیماری در کل کشور ۶۷ سال است که این عدد در شاهرود، ۷۳ سال است.

۹ درصد از افراد بستری‌شده در بیمارستان فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه درصد فوت به بستری در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه ۹ درصد است که این نرخ در کشور ۱۳ درصد است، یادآور شد: به‌واسطه استقرار دو دانشگاه علوم پزشکی در استان سمنان و وضعیت مطلوب و گسترده‌تر نظارت و پوشش اقدامات این دو مجموعه در سطح استان، آمار شناسایی و گزارش دهی جامع‌تر و کامل‌تر بوده و شرایط بحرانی نیز مشهودتر است.

چمن با اشاره به اینکه امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و در دستور کار، طی چند هفته آتی روند تثبیت و شیب نزولی ابتلاء را شاهد باشیم، ابراز داشت: امروز باید هوشمندانه‌تر از قبل بر فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید داشته و در اتاق‌ها و محیط‌های کاری، شغلی، خانگی و اجتماع‌ها، با تهویه مناسب هوا نسبت به رعایت بهتر دستورالعمل‌ها اقدام شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار