‌نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس:
نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بابیان اینکه چالش کم‌آبی در این استان جدی است، گفت: تأمین اعتبار برای احداث سد فینسک از مطالبات مهم سمنانی‌ها برای مقابله با کمبود آب است.
کد خبر: ۹۱۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 02 November 2020

تأمین اعتبار احداث سد فینسک پیگیری شود/چالش جدی کم‌آبی در سمنان

به گزارش تابناک سمنان عباس گلرو ظهر دوشنبه در آئین افتتاح پروژه آب‌رسانی پایدار سرخه ضمن با حضور وزیر نیرو با بیان اینکه استان سمنان به‌شدت با بحران کم‌آبی مواجه است و منابع آبی ازجمله فینسک را در بالادست در اختیار دارد، اظهار داشت: تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه احداث سد و خط لوله و آب‌رسانی از مهم‌ترین مطالبات سمنانی‌ها برای مقابله با این بحران است.

وی با اشاره به اینکه این سد همان‌گونه که بر مبنای دقیق عملیات مطالعاتی آن انجام‌شده باید به کار خود ادامه داده و دچار حاشیه نشود، تصریح کرد: وزارت نیرو باید تلاش کند تا این پروژه مشمول زمان نشده و در تاریخ مشخص شاهد افتتاح این سد باشیم.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با تأکید بر اینکه ما در یک موقعیت استراتژیک قرارگرفته‌ایم و مدیریت آب و منابع آبی چه در حوزه داخلی و چه خارج، بسیار اساسی است، خاطرنشان کرد: ما در حوزه داخلی نیز با بحران آب مواجه هستیم، هرچند که موضوع جدی و نگران‌کننده‌ای نیست.

گلرو بابیان اینکه در بحث انتقال آب خزر درصدد تأمین اعتبارات آن از منابع ملی بودیم اما به نتیجه مطلوب نرسید و از وزارت نیرو خواستاریم این طرح نیز هر چه سریع‌تر به فرجام رسد، اضافه کرد: آنچه ضرورت دارد مدیریت مصرف آب و استفاده بهینه از این نعمت است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار