در جلسه هیات دولت مطرح شد
وی با بیان اینکه توهین به پیامبر زیر پا گذاشتن اخلاق و توهین به همه مسلمانان، همه انبیای الهی و ارزش‌های انسانی است، گفت: آنانی که در این مسیر اشتباه کرده اند، هر چه زودتر با جبران اشتباه خود، به مسیر عدالت، اخلاق و احترام به عقاید همه ادیان آسمانی برگردند.
کد خبر: ۹۱۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 28 October 2020

تشکر رئیس‌جمهور از تفقد رهبرانقلاب نسبت به دولت/ حمایت و کلمات رهبری مسئولیت ما را سنگین‌تر کرد/ غرب، اروپا و فرانسه از دخالت در امور داخلی مسلمانان بردارند/ اهانت به پیامبر دموکراسی نیست، تشویق به خشونت و خونریزی است

رئیس جمهور، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را معلم بشریت و رحمت برای همه جهانیان دانست و با تاکید بر اینکه بی احترامی به یک پیامبر نه تنها هنر نیست، بلکه حرکتی ضد اخلاقی، تشویق به خشونت و تحریک احساسات میلیارد‌ها مسلمان و غیر مسلمان است، از آن‌هایی که در این مسیر اشتباه کرده اند خواست هر چه زودتر اشتباه خود را جبران کرده و به مسیر عدالت، اخلاق و احترام به عقاید همه ادیان آسمانی برگردند.

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام حسن روحانی، روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: این جای تعجب دارد کسانی که ادعای فرهنگ و دموکراسی دارند، به نحوی ـ هرچند ناخواسته ـ دیگران را به خشونت و خونریزی تشویق می‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه کجای آزادی به معنای تعطیل کردن درس اخلاق است، اظهار داشت: اتفاقا آزادی زمانی می‌تواند برای جامعه مفید باشد که همه ارزش‌ها محترم باشند و نه اینکه به شخصیتی که به گردن همه حق دارد، توهین و اهانت شود.

دکتر روحانی افزود: پیامبر اسلام به گردن تک تک اروپایی‌ها و همه آن‌هایی که در شرق و غرب زندگی می‌کنند، حق دارد، او معلم بشریت بوده و جای تعجب است کشور‌هایی که ادعای آزادی، حقوق و قانون دارند مردم را به توهین به همدیگر و توهین به آنانی تشویق کنند که مردم با همه وجود به آنان عشق می‌ورزند.

رئیس جمهور تاکید کرد: غربی‌ها بفهمند پیامبر عظیم‌الشأن اسلام مورد عشق سراسر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است. توهین به پیامبر زیر پا گذاشتن اخلاق و توهین به همه مسلمانان، همه انبیاء الهی و ارزش‌های انسانی است.

دکتر روحانی گفت: غرب، اروپا و فرانسه اگر واقعا راست می‌گوید که به دنبال حاکم شدن صلح، برادری، صفا و امنیت در جامعه بشری هستند، باید دست از دخالت در امور داخلی مسلمانان بردارند، چون تمام مشکلات و کینه‌هایی که در دل‌ها ایجاد شده، به خاطر ظلم، آزار و مداخله نابجای غرب در تاریخ در امور مسلمان‌هاست.

رئیس جمهور تصریح کرد: نمونه بارز و آشکار آن امروز یمن است که می‌بینید مردم فقیر و گرفتار یمن زیر بمب‌های مختلف غربی‌ها و هواپیما‌هایی که غربی‌ها در اختیار کشور‌های متجاوز قرار دادند، از بین می‌روند.

دکتر روحانی اظهار داشت: درس پیامبر، درس احترام به دیگران، اخلاق، آزادی به معنای آنکه اندیشه‌های صحیح انسانی و مفید و سازنده را تبادل کنیم، می‌باشد. فحاشی، توهین، سخن ناروا گفتن و کاریکاتور زشت کشیدن، جزو اخلاق، دموکراسی و انسانیت نیست.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از عکس العمل بسیار بموقع و قاطع دنیای اسلام به سخنان ناروای برخی از مسئولان غربی گفت: این عکس العمل بسیار بموقع و قاطع نشان می‌دهد که دنیای اسلام همواره پیرو راهبر بزرگ خود پیامبر عظیم‌الشأن اسلام خواهد بود.

دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد، آنانی که در این مسیر اشتباه کردند، اشتباه خود را حتی هر چه زودتر جبران کنند و به مسیر عدالت و اخلاق و احترام به عقاید همه ادیان آسمانی برگردند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در محضر رهبر معظم انقلاب و بیانات ایشان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بیانات بسیار مهمی ایراد فرمودند که تقریبا همه آن‌ها برگرفته از مکتب پیامبر و امام جعفر صادق (ع) بود. ایشان در این دیدار، توصیه‌هایی درباره اخلاق و برادری و همچنین نکات بسیار مهمی در مسیری که ستاد ملی کرونا طی می‌کند، داشتند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته اقدامات بسیار بزرگی در زمینه مقابله با کرونا انجام شده و کادر درمانی کشور با همه تلاش و دانش خود به صحنه آمده و با فداکاری خود موجب حفظ جان ده‌ها هزار نفر از مردم کشورمان شدند که از تلاش همه آن‌ها و همچنین تمام دستگاه‌هایی که تلاش کردند تا از این دوران سخت عبور کنیم، سپاسگزاری می‌کنم.

رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا دستور دادند قرارگاهی تشکیل شود تا تمام مصوبات ستاد به دقت پیگیری و اجرایی شود. نقصی که وجود داشت این بود که ستاد ملی، مصوبات زیادی را ابلاغ می‌کرد که برخی از آن‌ها دقیق اجرا نمی‌شد یا کم اجرا می‌شد لذا ضرورت دارد تا قرارگاهی به عنوان نگهبان و ناظر دقیق، مراقب باشد که تمام مصوبات به دقت و به طور کامل اجرایی شود و می‌تواند در سلامت جامعه مفید باشد.

دکتر روحانی گفت: ستاد ملی کرونا همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند باید زبان واحد داشته باشد. گاهی افراد مختلف سخنان متفاوتی را بیان می‌کنند که مردم دچار سردرگمی می‌شوند لذا بر اساس نظر مقام معظم رهبری سخنگویی را منصوب کردیم که مردم حرف مورد اعتماد را از زبان آن‌ها بشنوند و سخن او از این پس به عنوان مرجع خواهد بود؛ البته ایشان توصیه‌هایی دیگری هم داشتند که به دقت همه آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به پرداخت کارانه کادر درمان در هفته جاری اظهار داشت: در این هفته ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی و معوقات کادر درمان کشور پرداخت شد و این کار بزرگی بود البته همچنان تلاش خواهیم کرد که نیازمندی‌های بخش بهداشت و درمان و کسانی را که از بیماری کرونا آسیب دیدند، تامین کنیم و از تلاش‌های شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه یکی از نکات بسیار مهمی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند موضوع وحدت و انسجام اجتماعی بود، اظهار داشت: معتقدم حتی اگر در شرایط عادی هم بودیم و تحریم و کرونا نبود نیز نیاز به وحدت داشتیم و برای توسعه بیشتر و کمال جامعه نیازمند برادری، الفت و اخوت هستیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی این بود که اقوام، مذاهب، گویش‌ها و زبان‌های مختلف را در کنار هم قرار داد و امام راحل همیشه بر وحدت و اتحاد در داخل تاکید می‌کردند لذا بدون تردید اگر امت واحده و ملتی در کنار هم باشیم می‌توانیم از گردنه‌ها عبور کنیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: بدون تردید همه آن‌هایی که در صحنه فعالیت اجتماعی هستند، کسی ادعا ندارد که معصوم است و خطا و اشتباهی ندارد و برنامه‌ها و سخنانش قابل نقد نیست. افتخار ما این است که با اهل نظر و دانشگاهیان مشورت می‌کنیم و مصمم هستیم، صدای همه را بشنویم لذا معتقدم هم دل‌های ما باید دلِ پاک و صاف باشد و هم گوش‌هایمان گوش شنوا باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: نقد لازم و ضروری است؛ منتها مهم این است که نقد به چه منظور انجام می‌شود؟ اگر نقد برای این باشد که افکار مردم مشوش شود و بین گروه‌های مختلف فاصله ایجاد شود، دیگر نقد و نقادی محسوب نمی‌شود. نقد باید نقاط قوت و ضعف را در کنار هم بیان کرده و راهکار ارائه دهد و اینکه نقاط قوت را نمی‌بینند و صرفا نقاط ضعف را می‌بینند، روش صحیحی برای نقد نیست.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار