مهدی شریفی نژاد:
به گزارش تابناک سمنان: مهدی شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: ارزش ارزی صادرات کالا از استان سمنان در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، افزایش ۸ درصدی داشته است.
کد خبر: ۹۱۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 27 October 2020

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز سه شنبه ۶ آبان در جلسه ویدئو کنفرانسی کارگروه توسعه صادرات استان با بیان اینکه افزایش درآمد های حاصل از صادرات کالا، از سیاست های اصلی دولت است، گفت: در سال جاری با اقدامات صورت گرفته و علی رغم تمامی مشکلات و محدودیت های موجود، درآمد حاصل از صادرات کالا از استان افزایش داشته به صورتی که افزایش ۸ درصدی ارزش ارزی صادرات کالا برای استان محقق شد.
ی ادامه داد: کشور های همسایه به عنوان بازاری بسیار مطلوب برای توسعه صادرات کشور و استان است و نیاز است تا با رصد مشکلات صادرات و رفع آنها در استان ، استفاده حداکثری از این ظرفیت و افزایش نرخ صادات استان در دستور کار قرار گیرد.
شریفی نژاد اظهار داشت: خوشبختانه از
۱۳۵ واحد صادر کننده کالا، تاکنون بالغ بر ۹۲ واحد به تعهدات ارزی خود عمل کرده اند و مشکلات آنها برطرف شده که امیدواریم با تحقق بحث مشوق های صادراتی و به کارگیری روشهای متنوع رفع تعهدات ارزی، شاهد دستاوردهای مطلوب در این بخش باشیم.
وی همچنین تاکید کرد تا به منظور ارتقاء شاخص های صادرات کالا از استان، مشکلات ارزی واحد های صادر کننده پیگیری و رصد شده و به صورت مستمر رسیدگی به این موارد طی جلساتی در دستور کار قرار گیرد تا در آینده در بحث واردات و صادرات و کارت بازرگانی، واحد صادر کننده مشکل دار در استان نداشته باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در پایان با اشاره به محدودیت های ایجاد شده به واسطه کرونا، بر استفاده از فضای مجازی برای راه اندازی نمایشگاه های دستاوردهای تولیدی و صنعتی استان به صورت چندزبانه تاکید کرد و افزود: امیدواریم با راه اندازی پایانه صادراتی استان و همچنین کاهش مشکلات ارزی واحد های صادر کننده و تسهیل در این حوزه و ارائه مشوق های صادراتی، شاهد ارتقاء شاخص ها و ظرفیت صادرات کالا از استان بیش از گذشته باشیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار