معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن با تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز صنعت دام و طیور، در سال جاری شاهد پایداری تولید محصولات دامی در استان بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 07 October 2020

با تامین نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور شاهد پایداری تولید محصولات دامی شامل گوشت قرمز و سفید و همچنین شیر و تخم مرغ در استان قزوین هستیم و هیچ وقفه ای در تولید محصولات دامی که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه دارند ایجاد نشده است.

علی شاپورزاده افزود: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن و افزایش قیمت ارز و دشواری های موجود در تهیه نهاده های دامی تاکنون نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور استان تامین و در اختیار آنها قرار گرفته است.

این مسوول یادآور شد: نهاده‌های دامی مورد نیاز صنعت دام و طیور استان قزوین از جمله جو، ذرت و سویا در حال ذخیره سازی است.

وی همچنین با بیان اینکه ذخیره مناسبی از گوشت در سردخانه های استان قزوین موجود است و هیچ گونه کمبودی از حیث وجود محصولات دامی در این استان وجود ندارد، گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، شرکت پشتیبانی دام به عنوان زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی اقدام به خرید و ذخیره سازی گوشت قرمز و سفید می کند تا در زمان لازم برای تعادل سازی عرضه و تقاضا و تنظیم بازار به واحدهای عرضه تزریق کند.

سالانه بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تن گوشت سفید و ۲۵ تا ۲۷ هزار تن گوشت قرمز، ۶۵ هزار تن تخم مرغ  و همچنین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن شیر در استان قزوین به تولید می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار