کد خبر: ۹۰۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 29 September 2020

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ امام جمعه آستارا روز دوشنبه در این آئین گفت: جوانان با تبعیت از امام حسین (ع) و نوجوانان با الگوگیری از سیره حضرت قاسم (ع) مسیر کربلا را در جبهه های حق علیه باطل ادامه دادند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: ایمان، اخلاص و روحیه ایثار و مقاومت از دلایل پیروزی ما در دفاع مقدس بود و شهدا راه انقلاب را برای ما هموار کردند و برای تثبیت در این مسیر باید به آرمان‌های آنها و امام عمل کنیم.

وی اظهار کرد: بازگو کردن ایثارگری ها و خاطرات شهدا برای نسل جوان ضرورت دارد و جوانان امروز باید با عمل به وصیت شهدا، آینده نظام اسلامی را تضمین کنند.

وی بیان کرد: شهیدان والا مقام ما در عملیات ها با قلبی مطمئن و با تاسی از ائمه به مقابله با دشمن می رفتند و رمز موفقیت آنها، پایمردی و توسل به اولیای الهی بود.

امام جمعه آستارا گفت: امروز دشمنان ما به دنبال نفوذ در اندیشه‌ها هستند و باید آگاهانه اندیشه‌های ناپاک را شناسایی کنیم تا دشمن در اجرای توطئه‌های خود ناکام بماند.

سرهنگ بهزاد قنبری فرمانده سپاه آستارا هم گفت: ایران اسلامی به برکت خون شهیدان در اوج عزت قرار دارد و اقتدار نیروهای مسلح باعث شگفتی قدرت های بزرگ جهان شده است. 
خاطره گویی تعدادی از رزمندگان آستارایی حاضر در عملیات های مختلف هشت سال دفاع مقدس و قرائت شعر در وصف شهدا از دیگر بخش‌های این آئین بود.

۳۱ شهریور تا هفتم مهر ماه، سالروز حمله نظامی عراق به ایران، هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۷ شهید والامقام را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار