پوشش اسلامی علاوه بر این که یک فریضه الهی برای مسلمانان است، بلکه بر اساس قانون رعایت آن الزامی است. از سوی دیگر هنرمندانی که در مملکت اسلامی و برای مردم مسلمان فعالیت دارند باید به قوانین و مذهب آنها نیز احترام بگذارند.
کد خبر: ۸۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 06 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از صبریه: پوشش اسلامی علاوه بر این که یک فریضه الهی برای مسلمانان است، بلکه بر اساس قانون رعایت آن الزامی است. از سوی دیگر هنرمندانی که در مملکت اسلامی و برای مردم مسلمان فعالیت دارند باید به قوانین و مذهب آنها نیز احترام بگذارند.

 

کم توجهی به پوشش اسلامی در سینمای سالیان اخیر نه تنها مذموم نبود بلکه حتی به نوعی نماد روشنفکری تبدیل شده است.

 

 

هنرمندانی که پوشش نامناسب و گاه مستجن بدون هیچ ابایی در انظار دارند، نشان از غفلت مسئولانی است که باید طی سالیان گذشته به فکر پوشش نماد های فرهنگی ملت می بودند اما این کار را نادیده انگاشتند.

 

*بازیگران باید حق الناس و حق الله را رعایت کنند

 

افسانه تیرانداز مسئول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: رعایت حجاب علاوه بر اینکه حق الله است، حق الناس هم محسوب می شود.

 

 

وی ادامه داد: وقتی یک بازیگر زن با حجاب نا مناسب بر پرده سینما ظاهر می شود حق مخاطب خود را ضایع کرده است.

 

 

این مسئول یادآور شد: بازیگران زن از اقشار تاثیرگذار بر جوانان جامعه هستند و باید مرتبا مراقب اعمال و رفتار خود باشند.

 

 

تیرانداز با اشاره به آیات قرآن کریم در سوره نور و احزاب، بیان داشت: حجاب یک وظیفه الهی است و تفاوتی میان بازیگر و غیر بازیگر برای رعایت آن وجود ندارد.

 

 

مسئول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: جوانان خود را به نحوی مریدان هنرپیشگان می دانند و بازیگران زن باید بدانند که خروجی پوشش آنها در ظاهر جوانان نمود پیدا می کند.

 

 

وی با اشاره به قوانین مذهبی و رسمی کشور، بیان داشت: ایران کشوری اسلامی است و بازیگران زن باید حرمت قوانین مذهبی و اسلامی را داشته باشند.

 

 

تیرانداز تاکید داشت: مسئولان حوزه فرهنگ باید خود را حقیقتاٌ مسئول بدانند و دقت کافی را در حفظ حریم شرعی توسط هنرمندان داشته باشند.

 

 

مسئول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه متذکر شد: ماهواره و رسانه های غربی تاثیر و تلاش زیادی برای ترویج بدحجابی دارند.

 

 

وی به ناکارآمدی برخی از مسئولان حوزه فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: اگر دستگاه های حوزه فرهنگ باهم و نه در برابر هم فعالیت داشته باشند، شاهد اقدامات مناسبی در حوزه پوشش بازیگران و هنرمندان خواهیم بود.

 

 

تیرانداز خاطرنشان کرد: کارشناسان مذهبی فعال در حوزه فرهنگ نیز باید به وظیفه خطیر خود در رعایت حدود و حق الهی توجه داشته باشند.

 

 

این مسئول یادآور شد: پوشش تنها به حجاب فیزیکی محدود نمی شود و نوع رفتار و گفتار بازیگران نیز برای گوهر عفت نیز واجب و ضروری است.

 

*بدحجابی بازیگران از عواقب تهاجمات  فرهنگی دشمن است

 

حسن موحد مسئول بسیج رسانه استان کرمانشاه اظهار کرد: حجاب سنگری برای حفظ گوهر عفت است.

 

 

وی ادامه داد: حجاب نه تنها محدودیتی ایجاد نمی کند بلکه متضمن مصونیت بانوان است.

 

 

موحد اضافه کرد: حجاب در واقع قلعه ای است که زیبایی زن مسلمان را حفظ می کند و زندگی با معنایی را برای وی پیریزی می کند.

 

مسئول بسیج رسانه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه حجاب به زنان مسلمان آرامش می بخشد، افزود: پوشش اسلامی زن را از تیرهای زهر آگین و هوس های ناپاک حفظ می کند.

 

 

این مسئول اضافه کرد: حجاب علاوه بر اینکه ریشه تاریخی دارد، در همه ادیان نیز مورد احترام است.

 

 

موحد بیان داشت: قطعا اگر افرادی به حفظ حجاب خود کم توجه شده اند، از عواقب تهاجمات فرهنگی دشمن است که افراد را غفلت زده کرده است.

 

 

وی به ابزارهای جنگ نرم اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این ابزار ها ماهواره و ابزارهای وابسته به آن مانند اینترنت، شبکه های اجتماعی، چت، تالار گفت و گو و مواردی از این دست است.

 

 

مسئول بسیج رسانه استان کرمانشاه یادآور شد: در این راستا برجستگان و نخبگان و خواص جامعه همچون هنرمندان در حفظ حرمت این واجب الهی تاثیر غیر قابل انکاری دارند.

 

 

موحد با بیان اینکه کم توجهی و غفلت بازیگران و ساده اندیشی آنها در مقابل تشویق ها و ترغیب های دشمن موجب می شود تا نوع پوشش آنها بر عامه جامعه تاثیر نامناسبی داشته باشد.

 

 

این مسئول یادآور شد: یکی از سایش های فرهنگی غفلت نخبگان و برجستگان و هنرمندان و اصحاب رسانه و تاثیر گذاران جامعه نسبت به امری واجب است که موجب آسیب جدی به جامعه می شود.

 

 

مسئول بسیج رسانه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: وظیفه هنرمندان به ویژه بانوان فعال در این حوزه بسیار خطیر است چراکه عمل آنها تاثیر مستقیم روی اقشار جوان و نوجوان می گذارد.

 

*بازیگران زن باید پایبند به هنر انقلابی باشند

 

احمد صدفی هنرمند پیشکسوت کرمانشاهی در حوزه تئاتر اظهار کرد: هنر انقلابی باید دارای تمام ویژگی ها و اصول انقلاب باشد و در خدمت مفاهیم انقلابی باشد.

 

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بر پایه اسلام است و مبانی آن نیز روشن است و هنرمندی که در دل انقلاب اسلامی فعالیت دارد باید پیام های فرهنگی را به اقشار مردم انتقال دهد.

 

 

صدفی بیان داشت: هنرمندان برای ملت مسلمان فعالیت دارند، بنابراین باید اسلامی باشند چراکه دین ونظام ما خط مشخصی دارد و هنرمندانی که الگوی جامعه هستند باید به گوهر ایمان و خطوط مشخص پایبند باشند.

 

 

مسئول انجمن تئاتر بسیج هنرمندان استان کرمانشاه تاکید داشت: هنرمندان به ویژه هنرمندان خانم باید به بایدها و نبایدها واقف باشند و نباید نسبت به مسائل مهمی همچون حجاب خود غافل باشند.

 

 

وی ادامه داد: برخی هنرمندان متسفانه هنر و روشنفکری را در مستهجن بودن می بینند چراکه به الگوهای غربی پایبند هستند.

 

 

این هنرمندان پیشکسوت کرمانشاهی اضافه کرد: سازمان ها و مراجع متولی امر پوشش بازیگران متاسفانه نظارت و کنترل کافی ندارند و بر اسلامی بودن هنرمندان نظارت کافی ندارند.

 

 

صدفی یادآور شد: اگر بازیگران جوان می خواهند به فرهنگ و مذهب خود پایبند باشند باید حجاب اسلامی را رعایت کنند.

 

 

این هنرمند برجسته کرمانشاهی بیان داشت: اگر نظارت کافی بر پوشش بانوان هنرمند وجود نداشته باشد، در بلند مدت در رواج بیحجابی تاثیر به سزایی می گذارد.

 

 

وی با بیان اینکه توصیه هایی را مبنی بر نوع پوشش هنرمندان به اداره ارشاد اسلامی کرمانشاه ارائه داده است، ادامه داد: متاسفانه  تاکنون توجه کافی به توصیات بنده نشده و پاسخی در این باره دریافت نکرده ام.

 

 

صدفی گفت: رسانه های غربی دشمن ایران اسلامی هستند و ترویج پوشش نامناسب در میان هنرمندان یکی از اهداف آنهاست و هنرمندانی که نسبت به پوشش خود غفلت داشته باشند، آب به آسیاب دشمن ریخته اند.

 

 

این هنرمند برجسته کرمانشاهی گفت: رسانه های غربی اهداف خاصی در ترویج فرهنگ منحط خود دارند و این ما هستیم که باید کار تدافعی خوبی داشت باشیم و خود را در برابر برنامه های تهاجمی آنها ایمن سازیم.

 

 

بر اساس این گزارش هنرمندان و بازیگران یک ملت سفیران فرهنگی و از سوی دیگر تاثیرگذاران اساسی در حوزه پوشش به ویژه در میان جوانان هستند.

 

 

همواره تاثیر مستقیم بسیاری از بازیگران در نحوه پوشش، بارها مشاهده شده است و جوانان یک ملت برای انتخاب نوع پوشش خود گاه به الگوهای فرهنگی خود از جمله بازیگران پناه می برند.

 

 

در این میان مسئولان فرهنگی با توجه به تاثیرات به سزایی که نوع پوشش بازیگران و هنرمندان بر جوانان داشته است، باید به فکر تدوین قانونی در حوزه پوشش هنرمندان باشند، چراکه شیرینی قانون به یکسان اجرا شدن آن است.

 

 

مسئولان فرهنگی اگر نسبت به پوشش هنرمندان به ویژه بازیگران زن بی توجه باشند و یا عامدا، از آن غفلت ورزند، تاثیرات سوء بدحجابی را در جوانان و نوجوانان به عنوان مقلدان آنان شاهد خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار