مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهرستان مهدیشهراعلام نمود:
جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به اتفاق رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر، مدیرروابط عمومی این اداره کل از پروژه‌های آبخیزداری حوضه آبخیز گلرودبار- وره وار اعتبارات صندوق توسعه ملی سال جاری شهرستان مهدیشهر بازدید بعمل آورند.
کد خبر: ۸۹۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ 10 September 2020
۲۲ پروژه منابع طبیعی طی هفته دولت در استان سمنان افتتاح می‌شود - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency
 
مرادی حقیقی در حاشیه این بازدید ضمن ارائه تذکرات فنی از نتایج حاصله این پروژه‌ها ابراز رضایت نمود. در ادامه این بازدید، مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان و هیأت همراه از پروژه آبخیزداری بالای شهمیرزاد (سازه سنگ و ملات) که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد بازدیدوعنوان کرد:آبخیزداری با اتخاذ روش‌های ساده که قابلیت مشارکت پذیری مردم را دارد ضمن کاهش هدر رفت آب و بازگرداندن آن به چرخه‌ی تولید باعث ارتقای امنیت جانی ومالی آبخیزنشینان می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: در این پروژه‌ها که براساس درخواست مردم در جهت حفظ خاک، کاهش خطر سیلاب، همچنین تقویت منابع آب زیرزمینی، توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال صورت گرفته است؛ با ارائه نکات فنی، از اجرای این سازه ها، ضمن ابراز رضایت و خرسندی، یادآورشد که امید است این فعالیت‌ها با سرعت و کیفیت بیشتری و با مشارکت مردم وجوامع محلی در شهرستان مهدیشهرادامه پیدا کند.
ایشان هدف از اجرای این چنین پروژه‌هایی را منویت بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری، که باتأکید بر موضوع رضایت مردم از پروژه‌های آبخیزداری و تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی در جهت اجرای عملیات آبخیزداری بعنوان مهمترین اقدام در پیشگیری از وقوع سیلاب و خشکسالی و همچنین کاهش مخاطرات سیلاب و در نهایت مدیریت ریسک پروژه برشمرد. وی تصریح کرد؛ امید است که ما در مجموعه منابع طبیعی بتوانیم گام مؤثری در تغییر نگاه مردم از آبخیزداری صرفاً دولتی به آبخیزداری مشارکتی در استان برداریم.
در پایان با توجه به تأثیرات چشم گیر اینگونه سازه‌ها و عملیات، ازحوضه آبخیز گلرودبار- وره وار از اعتبارات صندوق توسعه ملی سالجاری نیز بازدید بعمل آمد.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار