کد خبر: ۸۹۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ 10 September 2020

 

مردم انقلابی و شماری از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به اقدام هتاکانه نشریه‌ای فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر‌(ص) در مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند.

در پی اقدام اهانت‌آمیز نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) جمعی از دانشجویان و مردم انقلابی تهران روز گذشته با اجتماع مقابل سفارت فرانسه انزجار خود نسبت به این اقدام را نشان دادند.
این تجمع با قرائت آیاتی از قرآن کریم و دعای توسل آغاز شد.
شعارهای تجمع‌کنندگان
تجمع‌کنندگان که از دست‌نوشته‌هایشان مشخص بود، آمریکا و رژیم صهیونیستی را باعث و بانی این دست اقدامات توهین آمیز می‌دانستند، با سردادن شعارهایی مانند «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از شیطان بزرگ و ایادی خارجی و داخلی‌اش نشان دادند.
دانشجویان و مردم تجمع‌کننده همچنین دست نوشته‌هایی در دست داشتند که به نقش فرانسه در رابطه با اسلام هراسی و اقدام اخیر نشریه شارلی ابدو‌اشاره می‌کرد.
تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی همچون «سفارت فرانسه تعطیل باید گردد»، «سفیر این سفارت اخراج باید گردد»؛ «سازش با دشمنان نقشه خائنان است»؛ «اهانت به قرآن مایه ننگ دوران»؛ «لبیک یا محمد(ص)»؛ «سکوت هر مسلمانان خیانت است به قرآن»؛ «مرگ بر فرانسه»؛ «فرانسه جنایت می‌کند آمریکا حمایت می‌کند» ضمن بیان اعتراض خود، خواستار اخراج سفیر فرانسه از کشور پاسخ قاطع مسئولان دیپلماسی به اهانت صورت گرفته شدند.
معترضان همچنین پرهیز رئیس‌جمهور فرانسه از محکوم کردن این اقدام موهن با توجیه آزادی بیان را گستاخانه توصیف و محکوم کردند.
اهداف شوم استکبار جهانی
 در توهین به مقدسات
به گزارش فارس، یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع گفت: توهین به مقدسات امت بزرگ اسلام یقیناً با اهداف خاص و شوم استکبار جهانی انجام می‌شود که برای مقابله و فائق آمدن به این پدیده باید انسجام و خروش و غیرت انقلابی مسلمانان جهان مانع از دستیابی به اهداف پلید ایشان شود.
وی ادامه داد: امروز ما اینجا جمع شده‌ایم تا اعتراض خود را به اقدام نشریه فرانسوی نشان دهیم و از سویی بگوییم این اقدامات که با حمایت استکبارجهانی و نوچه‌هایش در کشورهای غربی انجام می‌شود نمی‌تواند مسلمانان را در موضع ضعف قرار دهد.
دانشجویان، طلاب و مردم در بخشی از این تجمع به‌مناسبت ماه محرم و ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مقابل سفارت فرانسه به سوگواری پرداختند.
تجمع‌کنندگان در ادامه این تجمع توافق امارات با رژیم صهیونیستی را نیز محکوم کرده و تاکید کردند این چنین اقداماتی نمی‌تواند عمر رژیم صهیونیستی را بیشتر کند.
در این تجمع همچنین برخی از شرکت‌کنندگان با بلندگو وزارت خارجه را متهم کردند که در برابر این توهین سکوت کرده است و خواستار «خروج مسئولان از انفعال و واکنش در برابر این بی‌حرمتی» شدند. آنها تاکید کردند: پس از پیام مقام معظم رهبری از خواب بیدار شوید و نسبت به این موضوع واکنش نشان دهید.
بیانیه دانشجویان در محکومیت اهانت
به ساحت مقدس پیامبر (ص)
 گروه‌های دانشجویی تجمع‌کننده مقابل سفارت فرانسه در تهران با انتشار بیانیه‌ای، اقدام نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و خودداری رئیس‌جمهور این کشور از محکوم کردن این اقدام موهن را محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است: «ما اینجا گرد هم آمده‌ایم تا اقدام گستاخانه رئیس‌جمهور فرانسه در محکوم نکردن مجله شارلی ابدو که با پشتیبانی لابی‌های زر و زور و تزویر آمریکایی- صهیونیستی صورت گرفته است را با فریاد مرگ بر آمریکا محکوم کنیم. آمده‌ایم تا به دولت فرانسه اعلام کنیم بهتر است به جای حمایت از هتاکان به مقدسات یا سفرهای به ظاهر حمایتی از مردم دیگر کشورها به داد مردم خود و معترضان کشورش برسد که اعتراض شنبه‌های جلیقه زردها به عنوان ضرب المثل بی‌کفایتی این دولت در تاریخ ثبت نشود.»
دانشجویان تجمع‌کننده افزودند: دولت فرانسه بداند ما هرگز ظلم‌های تاریخی این کشور به مردم ایران و جهان را فراموش نمی‌کنیم، دولتی که از داعش حمایت می‌کند، همان دولتی است که با خون‌های آلوده به ویروس HIV و کمک همه‌جانبه به صدام در جنگ تحمیلی و پناه دادن به منافقین سفاک، ددمنشی‌اش نسبت به ملت مسلمان ایران را به اثبات رسانده بود و گویا اصرار دارد بر اثبات آن به همه مردم جهان.
در پایان این بیانیه آمده است: در آخر اعلام می‌داریم لازم است برای ممانعت از تکرار چنین اعمال توهین آمیز و پستی، مجامع حقوقی ایران اسلامی و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت این دست از اقدامات به صورت جدی از جامعه بین‌المللی جرم انگاری توهین به ادیان را به عنوان جرم بین‌المللی مستقل، درخواست و پیگیری نموده و مراتب را به اطلاع ملت مسلمان ایران برسانند.
بر همین اساس و بعد از قرائت بیانیه‌ای در محکومیت اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی تجمع‌کنندگان به سمت میدان فلسطین راهپیمایی کردند.
گفتنی است مجله فرانسوی «شارلی ابدو» روز سه‌شنبه بار دیگر کاریکاتورهای اهانت آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) را منتشر کرد. این مجله فکاهی پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام هدف حمله قرار گرفته بود.
تجمع خودجوش طلاب و دانشجویان
در میدان روح الله قم
تجمع خودجوش و مطالبه گرانه طلاب و دانشجویان نسبت به توهین بی‌شرمانه نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم (ص) و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از این اقدام، روز گذشته در میدان روح الله قم برگزار شد.
به گزارش حوزه، شرکت کنندگان در این تجمع همچنین نسبت به سکوت وزارت امورخارجه در برابر این توهین اعتراض کردند.
برگزاری تجمع اعتراضی در پی اهانت
 به پیامبر اکرم(ص) در سراسر کشور
نصرت الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی سخنانی گفت: در پی اهانت وقیحانه به ساحت پیامبر اکرم (ص) تجمعات اعتراضی سلامت محور، در صبح و بعد از ظهر امروز پنج شنبه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: در پی اهانت وقیحانه به ساحت پیامبر اکرم (ص) نیز به علت محدودیتهای تجمع ناشی از بحران کرونا ملاحظاتی وجود داشت اما پیش‌بینی کردیم تجمعات سلامت محور با همدلی و انسجام انجام شود و به استان‌ها ابلاغیه‌ای داده شده تا با هماهنگی سراسری امروز پنج شنبه در مراکز استان‌ها تجمع اعتراضی نسبت به این اقدام موهن انجام خواهد شد.
مردم تهران در محکومیت
اهانت به پیامبر اسلام (ص) تجمع می‌کنند
حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی رئیس‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران دیروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام گفت: مردم تهران روز پنجشنبه، ۲۰ شهریور در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به نبی مکرم اسلام (ص)، در میدان امام حسین(ع) تجمع اعتراض‌آمیز برگزار می‌کنند.
وی افزود: مردم انقلابی و همیشه در صحنه تهران این تجمع را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ساعت ۱۷ برگزار می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار