کد خبر: ۸۹۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 08 September 2020

 



کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان جاده‌ای

ایسنا/گیلان رئیس پلیس راه گیلان از کاهش چشمگیر جانباختگان جاده‌ای در پنج ماه اول سال‌جاری خبر داد.

سرهنگ جاور صفاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروزه موضوع ترافیک، از مهمترین موضوعات کشوری محسوب می‌شود، اظهار کرد: هدف پلیس راه، انضباط ترافیکی و برنامه‌ریزی برای روانسازی و تسهیل در عبور و مرور جاده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه برای پیشگیری از بروز سوانح ناگوار ترافیکی، آموزش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است، افزود: اگر آموزش از دوران کودکی آغاز شود در آینده شاهد بسیاری از مشکلات در بحث حوادث دلخراش ترافیکی نخواهیم بود.

صفاری ارزیابی رفتار افرادی که از وسیله نقلیه استفاده می‌کنند را برای پیشگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از وجود و استفاده از وسایل نقلیه مناسب دانست و گفت: امروزه ارزیابی رفتار رانندگان در جهت ارتقای فرهنگ رانندگی سرلوحه کار در پلیس راه قرار گرفته‌ است.

وی با اشاره به اینکه رانندگی با سرعت غیرمجاز و نامطمئن حوادث شدیدی مانند واژگونی را در پی دارد، تصریح کرد: کاهش تصادفات یک بسته ترکیبی شامل مهندسی ترافیک، آموزش، فرهنگ‌سازی و اجرای مقررات بوده و هر یک دارای اهمیت ویژه‌ای‌ است.

این مقام انتظامی از کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان تصادفات برون شهری در پنج ماه اول سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: در پنج ماه اول سال‌جاری، جانباختگان تصادفات در گیلان ۳۱ نفر کمتر از پنج ماه اول سال گذشته بوده که این امر حاصل تلاش و کوشش همه جانبه تمامی کارکنان پلیس راه است.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: شهروندان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پیام‌های بهداشتی مبنی بر عدم خارج شدن از خانه را جدی گرفته و از سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار