کد خبر: ۸۹۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ 07 September 2020

اخبار مرادی حقیقی - آخرین و جدیدترین خبر های مرادی حقیقی

به گزارش تابناک سمنان: جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه انسان عامل ۹۰ درصد آتش‌سوزی های در مراتع و جنگل‌ها است، گفت: ارائه آموزش‌های اصولی به اقشار مختلف مردم کلید پیشگیری از وقوع آن در عرصه های منابع طبیعی  است.
جعفر مرادی حقیقی ضمن بیان اینکه انسان عامل ۹۰ درصد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها است، ابراز داشت: با توجه به اینکه ارائه آموزش به اقشار مختلف مردم در پیشگیری از وقوع این نوع حریق‌ها مؤثر خواهد بود لذا این امر در دستور کار منابع طبیعی اداره کل و شهرستانها قرار دارد.
وی ضمن بیان اینکه طی پنج‌ماهه نخست سال جاری برگزاری کارگاههای پیشگیری از حریق در استان و شهرستانهای تابعه برگزارشده است، افزود: برای ارائه آموزش‌ها به بطن جامعه تلاش شد تا مطالب آموزشی در بروشور تهیه و توزیع شود که این اقدام در سطح ۱۵ هزار بسته بروشور و پوستر به انجام رسید.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه نبود امکانات و تجهیزات لازم در مناطق پرخطر و صعب‌العبور شانس گسترده شدن حریق را بیشتر می‌کند، ابراز داشت: اگر جوامع بومی و محلی، روستاییان و دهیاری‌ها به نحوه مقابله با این حریق‌ها آشنا باشند تا رسیدن نیروهای منابع طبیعی از پیشروی آتش قطعاً جلوگیری خواهد شد.
جعفر مرادی حقیقی بابیان اینکه طی پنج‌ماهه نخست سال جاری تلاش شد تا این آموزش‌ها در سطح سمن‌ها،Njo دهیاری‌ها، همیاران طبیعت و تسهیل گران، مجریان طرح مرتع‌داری و شهرداری‌های استان سمنان ارائه شود، تصریح کرد: در این راستا ارائه آموزش اطفای حریق به هشت هزار و ۶۲۰ نفر در روز برای این گروه‌ها انجام شد.
وی افزود: بارندگی‌های بهاره و خشک شدن علف‌ها در تابستان امکان حریق را در سطح مراتع و جنگل‌ها برای دیگر فصول سال افزایش می‌دهد لذا در اختیار دادن تجهیزات اطفای حریق و آگاهی و اطلاع‌رسانی در مناطق حساس استان سمنان از دیگر اقداماتی بود که توسط منابع طبیعی به انجام رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار