کد خبر: ۸۹۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ 07 September 2020

اجرای طرح اصلاح واحیای مراتع استان سمنان در سطح بیش از پنج هزار هکتار

علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات بیولوژیکی، بیومکانیکی و مدیریت پایدار مراتع در بیش از ۵ هزار هکتار از مراتع این استان از محل صندوق توسعه ملی انجام شد.
علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات بیولوژیکی، بیومکانیکی و مدیریت پایدار مراتع در بیش از ۵ هزار هکتار از مراتع این استان طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ از محل صندوق توسعه ملی انجام شد.
وی افزود: پروژه‌های کپه کاری و بذر پاشی با گونه‌های پایه مانند سکاله، درمنه، سالسولا ریجیدا و قره یونجه جهت اصلاح وتوسعه مراتع در سطح ۵۰۰۰ هکتار و عملیات بیومکانیکی کنترل فارو در سطح ۱۰۰ هکتار به همراه بذر پاشی با مشارکت بهره برداران و مرتعداران ییلاقی وقشلاقی به اجرا در آمده است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان ادامه داد: به منظور ارتقای پوشش حفاظتی با تاکید بر جلوگیری از ورود دام غیر مجاز و تعلیف بی رویه دام عملیات حفاظت و قرق در سطح ۴۸۰۰ هکتار از عرصه‌های کپه کاری و بذر پاشی شده به اجرا در آمده که در افزایش علوفه مراتع بسیار موثر بوده است.
جلالی گفت: به منظور کاهش فشار دام به مراتع و پراکنش مناسب و متوازن آب در سطح مراتع، ۶۶ دستگاه آبشخور دام تهیه و توزیع شد و در همین راستا ۸ دهنه چشمه نیز بازسازی و مرمت گردید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار