کد خبر: ۸۹۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 06 September 2020

 

راهکارهای نحوه ی ارتقاء کارکردهای تربیتی مدارس در بستر مشارکت حوزه ها و آموزش و پرورش گیلان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان بررسی شد.

 
همکاری‌های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گیلان:به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان ، اعضای کارگروه همکاری‌های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گیلان به ریاست آیت الله فلاحتی، نماینده ی ولی فقیه در استان  امروز در رشت گرد هم آمدند تا شیوه های بهره گیری از طلاب و روحانیان علوم دینی در مدارس را بررسی و زمینه های ارتقاء کارکردهای تربیتی دانش آموزان را مهیا کنند.
 
  • در این نشست دو ساعته علیرضا حاجیان، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر کارگروه همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه ی کشور نیز از طریق ارتباط تصویری شرکت داشت.
    نماینده ی ولی فقیه در گیلان در این نشست با اشاره به اثرات شیوع کرونا بر روند تعلیم و تربیت مراکز آموزشی استان، گفت: بهره گیری از ظرفیت طلاب و روحانیان حوزه های علمیه می تواند خلا کارکردهای تربیتی را همگام با روند ارائه ی آموزش جبران کند. 
    آیت الله فلاحتی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، این روند را مانع بروز شیوع کرونا در فضاهای آموزشی دانست و افزود: عزم جدی مدیران و متولیان مراکز آموزشی در این زمینه، هرگونه دغدغه ی احتمالی والدین را برطرف خواهد نمود. 
 
علی رضا حاجیان زاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در ارتباط تصویری با این نشست، حضور روحانیان در کنار متولیان آموزشی مدارس را برای تربیت آینده سازان این سرزمین موثر دانست و تصریح کرد: سال گذشته طرح تربیتی امین با حضور مستمر روحانیان در  4 هزار و 500 واحد آموزشی سراسر کشور برگزار شد و این روند امسال نیز ادامه دارد.
 
  • حجت الاسلام و المسلمین انصاری، مدیر حوزه های علمیه ی گیلان نیز  اتخاذ تدابیر لازم برای ارتباط مجازی دانش آموزان با مبانی تربیتی حوزه ها از طریق سامانه ی شاد خواستار شد و افزود: این مهم می تواند با برگزاری مجازی انواع مسابقات علمی- فرهنگی به ترویج ارزش‌های اخلاقی و تربیتی بین دانش آموزان منتهی شود. 
    محمد رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در گزارشی به همکاری حدود 200 روحانی و طلبه ی حوزه های علمیه ی استان با مدارس گیلان اشاره کرد و افزود: مشارکت و تعامل منطقی مجموعه ی کادر آموزشی مدارس با طلاب و روحانیان می تواند زمینه ی تحقق اهداف تربیتی را همگام با آموزش مهیا نماید.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار