کد خبر: ۸۹۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ 06 September 2020

 

ضرورت رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی در مدارس؛ «سفیران سلامت» در مدارس گیلان فعال شدند

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فعال شدن سفیران سلامت برای پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس خبر داد و گفت: رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی در سطح مدارس استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان سالاری امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری گیلان با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان گیلان در بخش‌های مختلف زیرساختی و تجهیزات اظهار داشت: برای رفع این مشکلات اقداماتی در حال انجام است و بیمارستان شهرستان لنگرود نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به برخی تدابیر سال تحصیلی جدید در سطح مدارس اشاره کرد و بیان داشت: زنگ تفریح نباید یکپارچه باشد و دانش‌آموزان همه کلاس‌ها در یک ساعت خاص در زنگ تفریح حضور نداشته باشند و ساعت ورود و خروج متفاوت باشد ضمن اینکه یکی از معاونان مدرسه مسئولیت پیگیری امور بهداشتی را بر عهده گیرد.

سالاری افزایش ورود مسافران به گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این مسافران در تعطیلات اخیر به استان وارد شدند تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل چادر زدن در پارک‌ها و سایر موارد بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان را در طول دو ماه گذشته به‌طور متوسط بین 350 تا 380 نفر اعلام کرد و بیان کرد: بیمارستان شفا که دارای قدمت بالایی است به سایت لاکان رشت منتقل می‌شود.

سالاری با اشاره به لزوم برطرف‌سازی مشکلات خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط استاندار گیلان در نشست با هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین جلسه‌ای که در تهران داشتیم قرار شد که در حوزه خوابگاه دانشجویی به این دانشگاه کمک شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در حال حاضر نیمی از ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه قابل استفاده است زیرا در طول دو دهه گذشته حتی یک اتاق به فضاهای خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه نشده است.

وی به ضرورت رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی در سطح مدارس با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و اظهار داشت: سفیران سلامت برای پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس فعال شده و همیاری و حفظ سلامتی دانش‌آموزان را بر عهده می‌گیرند ضمن اینکه سامانه 4030 معاونت بهداشتی نیز آماده پاسخگویی به سوالات والدین است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از توزیع ماسک‌های سه لایه در سطح داروخانه‌ها اظهار داشت: حدود 445 هزار ماسک سه لایه توسط سه واحد عمده تولیدی استان گیلان تولید شد و ماسک‌های بهداشتی هفته گذشته در تمامی داروخانه‌های استان توزیع شد.

فیروز سرودی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده جهت رفع نیاز استان در حوزه اقلام بهداشتی و ماسک خاطرنشان کرد: در راستای تامین بخشی از نیاز استان، حدود 200 هزار ماسک بهداشتی نیز از اصفهان برای توزیع در داروخانه‌ها وارد استان گیلان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار