صبح امروز؛
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: صبح امروز یک هزار و ۸۳ مدرسه استان به‌طور هم‌زمان سال تحصیلی جدید را برای ۱۲۸ هزار دانش‌آموز آغاز کردند.
کد خبر: ۸۹۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ 05 September 2020

زنگ نمادین بازگشایی ۱۰۸۳ مدرسه در استان سمنان نواخته شد

به گزارش تابناک سمنان: محمد دستورانی  در حاشیه آئین بازگشایی هم‌زمان مدارس استان سمنان اظهار داشت: صبح امروز یک هزار و ۸۳ مدرسه استان به‌طور هم‌زمان سال تحصیلی جدید را برای ۱۲۸ هزار دانش‌آموز آغاز کردند.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان سمنان و محدودیت‌های برگزاری کلاس‌ها بیان کرد: هشت هزار و ۴۵۰ معلم در سال تحصیلی جدید برای ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان آماده هستند.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه استان به چهار بوم تقسیم‌بندی شده است که ازلحاظ شیوع کرونا در هر بوم برای برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری یا مجازی تصمیم‌گیری می‌شود، خاطرنشان کرد: گرمسار و آرادان در یک منطقه، سمنان، سرخه و مهدی‌شهر یک منطقه، دامغان و امیرآباد در یک منطقه و شاهرود، بسطام، بیارجمند و میامی در یک منطقه طبقه‌بندی شدند.

دستورانی یادآور شد: ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان به برنامه شاد دسترسی دارند که می‌توانند در کلاس‌های غیرحضوری شرکت کنند.

وی بابیان اینکه شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» برنامه کاربردی ویژه تلفن همراه هوشمند است، افزود: در این برنامه سه فرآیند ورود برای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران در نظر گرفته‌شده است که بر اساس دستورالعمل‌ها کلاس‌های درس در مناطق دارای وضعیت سفید ازلحاظ شیوع کرونا به‌صورت حضوری و در مناطق زرد کرونایی حضور دانش‌آموزان به‌صورت گروه‌بندی و در مناطق قرمز کرونایی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان ابراز کرد: در مناطق سفید علاوه بر آموزش حضوری، استفاده از ظرفیت نرم‌افزار شاد نیز در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار