کد خبر: ۸۹۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 26 August 2020

 

اجرای طرح «نذر سلامت» در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، از اجرای طرح «نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال» توسط جمعیت هلال احمر استان خبر داد و گفت: ۱۳۲ تیم از اعضای هلال در این طرح مشارکت دارند.

سیاوش غلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: با آغاز ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و ابلاغ شیوه نامه های اجرای مراسم عزاداری از سوی ستاد ملی کرونا، جمعیت هلال احمر استان گیلان با اجرای طرح «نذر سلامت» و استقرار ۱۳۲ تیم پنج نفره از اعضای فعال کانون های دانشجویی، جوانان، طلاب، روستایی و داوطلبان در محل های برگزاری به منظور جلوگیری از شیوع موج سوم و اهمیت بخشی به سلامت عزاداران حسینی می پردازد.

وی با اشاره به هدف از اجرای طرح «نذر سلامت» همراه با خادمان حسینی هلال، افزود: به منظور کمک به رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی هیئت ها و حسینیه های عزاداری محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، اجرای طرح «نذر سلامت» در دستور کار قرار گرفت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان مدافعه گری و مطالبه‌گری از حقوق مردم را موضوعی مهم دانست و گفت: در جمعیت هلال احمر یکی از وظایف بسیار مهم ما مطالبه گری از حقوق مردم، خصوصا اقشار آسیب پذیر و افراد در معرض خطر است و جمعیت هلال احمر نهادی عام المنفعه بوده که اهدافش تسکین آلام بشری، کرامت انسانی و فعالیت‌های بشردوستانه است و باید با کمک هم در جمعیت هلال احمر برای تسکین آلام بشری، کاهش اضطراب مردم و پیشگیری از بروز خطرات مدافعه گری کنیم.

غلامی ضمن اشاره به اجرای طرح «نذر سلامت»، عنوان کرد: با اجرای طرح نذر سلامت از تاریخ ۳۰ مرداد تا ۱۱ شهریور امسال برای مدت ۱۳ روز در هیئت های عزاداری با مشارکت ۱۳۲ تیم از اعضای فعال سراسر استان به منظور حساس سازی و آموزش در راستای پیشگیری از شیوع در خدمت عزاداران محترم حسینی خواهیم بود.

وی با اشاره به پیوستن مردم به این پویش، تصریح کرد: مردم گرانقدرمان جهت پیوستن به پویش «نذر سلامت» با اهدای مبالغ نقدی از طریق کد دستوری #۱۱۲*۷۸۰* می توانند یاری گر ما در اجرای این پویش خداپسندانه و تامین بخشی از ملزومات بهداشتی برای افراد آسیب پذیر جامعه باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان یادآور شد: ارائه آموزش های مختلف درخصوص پیشگیری از کرونا برای وعاظ، مداحان، مسئولان هیئت های عزاداری، هیئت امنای مساجد و... توسط مربیان مجرب و آموزش دیده و توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران در هر برنامه توسط اعضای جوان و آشنا به شیوه نامه های ابلاغی ستاد ملی کرونا با ارائه آموزش چهره به چهره، تاکید به استفاده از ماسک توسط عزاداران، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله اجتماعی و انجام ضدعفونی از جمله فعالیت های این اعضای داوطلب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار