«حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی»، مدیر کل تبلیغات اسلامی قم گفت: به دلیل شیوع کرونا، امسال برگزاری روضه و عزاداری در محله‌ها و منازل امکان پذیر نیست و امسال باید روضه‌های خانگی به روضه‌های خانوادگی با حداقل افراد تبدیل شود و از هر گونه تجمع در منازل بپرهیزند.
کد خبر: ۸۸۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۹ 21 August 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قم در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم به شرایط خاص کرونایی امسال اشاره کرد و گفت: طرح شعار هر خانه یک حسینیه صرفا برای اقامه عزای اباعبدالحسین (ع) در جای جای ایران است و مردم باید از تجمع چند خانواده در یک خانه جلوگیری کنند تا موجب شیوع ویروس کرونا نشود.

او افزود: از آنجا که دشمنان اسلام به دنبال تبلیغ سوء علیه اسلام هستند مردم باید به شدت مراقبت‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا را انجام دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تاکید کرد: امسال باید روضه‌های خانگی به روضه‌های خانوادگی با حداقل افراد تبدیل شود و از هر گونه تجمع در منازل بپرهیزند.

او افزود: امسال برگزاری روضه و عزاداری در محله‌ها و منازل امکان پذیر نیست، اما رسانه ملی و فضای مجازی، امکان استفاده مردم را از روضه و عزاداری فراهم کرده اند.

حجت الاسلام عزت زمانی گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا هر گونه تجمع در منزل به منظور برگزاری عزاداری خلاف قانون و شرع است.

او با انتقاد از کسانی که می گویند ویروس کرونا به مجالس سید الشهدا وارد نمی‌شود تاکید کرد: این گفته‌ها اهانت به امام حسین (ع) است چرا که نه تنها در درون هیئات که کل جهان تحت تسلط امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم السلام است، اما اگر چنین مطلبی درست بود ائمه نباید با خوردن سَم به شهادت می رسیدند.

او با بیان این که اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، زمینه اعزام مبلغ دینی به منازل را از طریق شماره ۱۳۷ شهرداری فراهم کرده است تصریح کرد: این مداحان تنها در صورت رعایت همه شرایط بهداشتی در منازل متقاضیان، اعزام خواهند شد.

عزت زمانی از راه اندازی (نذر ماسک) در استان سخن گفت و افزود: مردم باید با استقبال از نذر ماسک خود مروج قوانین و دستور العمل‌های بهداشتی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار