با توجه به ممنوعیت تمام عزاداری‌های محرم در فضای بسته؛
به گزارش تابناک سمنان: عبدالرضا میقانی فرماندار مهدی‌شهر با اشاره به ممنوعیت تمام عزاداری‌های محرم در فضای بسته، گفت: خوشبختانه فضای باز شهری به وفور برای عزاداری در سطح شهرستان وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 19 August 2020

 

فضای باز شهری برای عزاداری ماه محرم در مهدی‌شهر مهیا است

فرماندار مهدی‌شهر در دیدار بعد از ظهر چهارشنبه با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، با اشاره به ضرورت توجه به پروتکل‌های بهداشتی در ایام ماه محرم، بیان کرد: در تمام سطح شهرستان برگزاری عزاداری در فضای بسته کاملاً ممنوع بوده و هیئت‌های عزاداری برای برگزاری آئین معنوی ماه محرم در فضای باز نیازمند مجوز هستند.

وی ضمن بیان اینکه فضاهایی مانند پارک آبشار وجود دارند که می‌توانند میزبان مردم و عزاداران حسینی باشند، تاکید کرد: هوای این فصل خوشبختانه مساعد برگزاری آئین معنوی عزاداری اباعبدالله (ع) است.

عبدالرضا میقانی  با اشاره به دستورالعمل صادره برای عدم برپایی عزاداری در موکب‌ها و حسینیه‌ها، ابراز داشت: در سطح شهرستان مهدی‌شهر فضای باز به وفور وجود دارد و مراسم عزاداری می‌بایست در این فضاها با رعایت تمام اصول بهداشتی انجام شود.

میقانی با بیان اینکه شرایط محرم سال جاری متفاوت است، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌هایی مانند پخش تصاویر سه بعدی صحنه کربلا و این دست ابتکارات استقبال خوب مردم را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به اختصاص فضاهای سرباز برای عزاداری‌های محرم، گفت: خوشبختانه این تعامل بین دستگاه‌های ذی ربط در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان اعلام شد که این اداره کل آمادگی ارائه فضاهای روباز را دارد اما تا کنون در سطح استان تنها یک مورد استقبال از این فضاها صورت گرفته که نشان می‌دهد هیئات هنوز از این امکان مطلع نیستند.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار