نشست تخصصی شعر" زیر یک سقف" با محوریت خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در قم برگزار شد که در این نشست بر اهمیت و جایگاه شعر آئینی و لزوم ترویج اشعار برای اهل بیت(ع) تاکید شد.
کد خبر: ۸۸۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 19 August 2020

به گزارش تابناک قم، نشست تخصصی شعر" زیر یک سقف" با محوریت خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی با زبان شعر به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، محفل ادبی پروین اعتصامی و بنیاد نخبگان استان قم در سالن همایش‌های کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

شعرخوانی حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی، زهرا نظری، عاطفه جوشقانیان، راضیه مظفری، راضیه جبه‌داری و فاطمه زاهد مقدم از جمله بخش‌های این مراسم بود.

سید محمدجواد شرافت از شاعران آئینی در این مراسم با اشاره به جایگاه شعر ولایی بیان کرد: شاعران آئینی رسالت مهمی بر عهده‌دارند و باید با اشعار خود در خدمت اهل‌بیت(ع) باشند.

وی افزود: در شعر بانوان به‌خصوص نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی رگه‌های تازه‌ای وجود دارد که نکته بسیار خوبی است، عاشقانه‌های زنانه و نجیبانه‌ای در این سال‌ها منتشرشده که بسیار خواندنی است.

شاعر آئینی با معرفی کتاب از دوشنبه تا جمعه بیان کرد: این کتاب سرشار از حس اربعین است که کتاب سودمندی است، باید قفسه‌ای در کتابخانه عمومی استان ایجاد شود و کتاب شاعران آئینی در آن قرار بگیرد.

شرافت نهضت حسینی و جایگاه آن را مورد تأکید قرارداد و گفت: اگر سبک زندگی ما به‌سوی اربعین برود که رنگ و بوی زمانه ظهور را دارد زندگی‌ها بسیار قشنگ می‌شود و سعادتمندی به همراه دارد.

عاطفه جوشقانیان، دبیر محفل ادبی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز در این مراسم اظهار داشت: در هر استان یک محفل ادبی باهدف رشد و شکوفایی استعدادهای نسل جوان راه‌اندازی شده است که در استان قم به‌تازگی محفل ادبی پروین اعتصامی تأسیس‌شده است.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی محفل ادبی پروین اعتصامی بهره‌مندی از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی و رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان عضو کتابخانه و آشنایی مخاطبان با مفاخر ادبی و فرهنگی کشور است.

دبیر محفل ادبی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: در این محفل از اهالی قلم قم که به‌تازگی وارد این حوزه شدند استفاده خواهیم کرد چراکه هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نهادینه‌سازی و غنای فرهنگی و ادبی هر استان است که در نهایت شناساندن ادبیات فاخر و کهن ایران عزیز اسلامی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار