تفسیر جدید از سوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان:
به گزارش تابناک سمنان: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: شعار هر خانه یک حسینیه به معنای برگزاری مراسم معنوی عزاداری با حضور مردم به شکل هیئت عزاداری نیست و مردم بدانند که تجمعات، مخاطره آمیز است.
کد خبر: ۸۸۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 19 August 2020

 

آئین دیرینه نخل گردانی محله جهادیه سمنان در تاسوعای حسینی+فیلم- اخبار  استانها تسنیم - Tasnim

دکتر جعفر جندقی صبح چهارشنبه در هشتمین نشست ستاد محرم استان سمنان به میزبانی استانداری، با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی در زمینه ممنوعیت‌های اعمال شده در زمینه تجمعات عزاداری، بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در سطح شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان سه هزار و ۲۸۸ نمونه کووید ۱۹ اخذ و یک هزار و ۱۶۲ مورد مثبت تست شناسایی شده که نشان از جدی بودن خطر بیماری دارد.

وی با بیان اینکه کرونا پیک شیوع ندارد، بیان کرد: تغییر در رفتار ما سبب افزایش یا کاهش شیوع ویروس می‌شود لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ما کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم در کاهش ویروس موفق عمل کنیم.

دکتر جعفر جندقی با اشاره به ضرورت رعایت موارد حفاظت شخصی در بین مردم، افزود: آمار بیماران کرونایی نشان می‌دهد که بیماران مراجعه سرپایی ۴۰ درصد نسبت به بیماران بستری بیشتر شده‌اند در نتیجه آمارها به ما می‌گویند که شیوع و همه‌گیری کرونا در بین مردم زیاد است.

جندقی با بیان اینکه بسیاری از مسئولان و مردم از ما درباره اعطای مجوزهای تجمعات سوال می‌کنند، بیان داشت: ویروس برای شیوع با مجوز داشتن یا نداشتن نگاه نمی‌کند در نتیجه تجمعات مردمی که سبب شیوع بیماری می‌شود باید ممنوع شوند.

وی با بیان اینکه حتی اگر مواردی در دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا وجود نداشت اما رعایت آن الزامی بود، می‌بایست مورد لحاظ قرار بگیرند، گفت: شعار هر خانه یک حسینیه به معنای معنوی عزاداری است و به گونه‌ای تلقی نشود که مردم در خانه‌هایشان مراسم عزاداری محرم را با حضور مردم مانند آنچه در هیئت‌های مذهبی شاهد هستیم، برگزار کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه تمام مراسم عزاداری ایام محرم در فضای بسته ممنوع است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا الزامی است.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار