با هدف جلوگیری از زمین خواری صورت گرفت:
به گزارش تابناک سمنان:سرپرست امور اراضی منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه تبدیل به سند مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگی در دستور کار است، گفت: ۵۵ درصد اراضی ملی استان دارای سند کاداستر می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 06 August 2020

۵۵ درصد اراضی ملی استان دارای سند کاداستر می‌شوند / هدف از اجرای این طرح  جلوگیری از زمین خواری است

سرپرست امور اراضی منابع طبیعی استان سمنان بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه مشترک با مدیران کل ثبت‌اسناد املاک استان به میزبانی منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه تاکنون بیش از دو میلیون و۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به سند مالکیت تک‌برگی تبدیل شدند، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از پدیده زمین‌خواری و تثبیت پلاک‌های قانونی منابع طبیعی است.

وی ضمن بیان اینکه با تبدیل اراضی ملی به سند کاداستر تداخل ناشی از اجرای قوانین موازی رفع می‌شود، افزود: در این راستا به‌منظور تحقق اهداف فوق نقشه‌های کاداستری حدود ۵۰۰ هزار هکتار اراضی ملی نیز آماده برای صدور سند کاداستر است.

حمیدرضا عبدوس ضمن بیان اینکه با همکاری ثبت‌اسناد و املاک استان اجرای کاداستر یک‌میلیون هکتار طی سال جاری در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: با این اقدام برای امسال بیش از ۵۵ درصد از اراضی ملی استان دارای سند کاداستر خواهند شد.

عبدوس ضمن بیان اینکه تسریع کاداستر اراضی ملی در برنامه‌ها منابع طبیعی پیگیری می‌شود، در ادامه تصریح کرد: درواقع کاداستر سیستمی که در آن اطلاعات فنی و اطلاعات حقوقی ضمن تلفیق با یکدیگر نگهداری و مدیریت می‌شود تا برای تعیین موقعیت جغرافیایی و هندسی املاک (تثبیت املاک) و عملیات نظیر تحدید حدود، تفکیک، رفع اختلافات ملکی در دعوی حقوقی مورداستفاده قرار گیرد.

 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار