آیت‌الله سید محمد شاهچراغی:
به گزارش تابناک سمنان: آیت‌الله سید محمد شاهچراغی  نماینده، ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌بایست از پرداختن به حواشی و اخبار نادرست اجتناب کنند، گفت: انتشار خبری که با آبروی مردم بازی کند، حرام است.
کد خبر: ۸۸۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 06 August 2020

 

آیت‌الله ‌شاهچراغی: خطر همواره در پیش روی ایران اسلامی است و باید هوشیارانه  برخورد کنیم- اخبار استانها - اخبار تسنیم - Tasnim

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن خبرنگاران سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه یکی از صاحبان اصلی امانت‌داری مردم و صداقت محسوب می‌شوند، ابراز داشت: انتظار می‌رود اصحاب رسانه در انتشار اخبار دقت کافی را داشته باشند و از انتشار اخبار نادرست به‌طور جد پرهیز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه در شرایط شیوع بیماری ویروسی کرونا خبرنگاران می‌توانند با انتشار اخبار مناسب مردم را به رعایت بهداشت و توصیه‌ها دعوت کنند، ابراز داشت: این‌گونه اقدامات باعث می‌شود کادر درمان نیز روحیه بگیرند و خبرنگاران به یار کمکی آن‌ها بدل شوند.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ضمن بیان اینکه انتشار خبری که با آبروی مردم بازی کند، حرام است، افزود: وجود تکذیبیه‌ها در نشریات و خبرگزاری‌ها اتفاق نامبارکی است که منجر به بی‌اعتمادی مردم نسبت به رسانه‌ها می‌شود لذا این موارد باید مدنظر خبرنگاران در انتشار اخبار قرار گیرد.

آیت‌الله شاهچراغی ضمن بیان اینکه اخبار نیش‌دار به بروز اختلافات در جامعه دامن می‌زند، تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی اصحاب رسانه ایجاد وحدت در جامعه به شمار می‌رود لذا اگر احساس می‌شود خبری درست اما آسیب‌زا به همدلی جامعه است، نباید آن را منتشر کنند.

وی ضمن بیان اینکه انتظار می‌رود استاندار و مدیرکل ارشاد از خبرنگاران استان سمنان حمایت‌های بیشتری را داشته باشند، افزود: وجود مشکلات بسیار پیش روی خبرنگاران زیبنده این مجاهدان قلم نیست لذا نباید فراموش کرد که اصحاب رسانه در دوران جنگ و امروز در شرایط اقتصادی کمک‌حال مسئولان هستند و باید مشکلات آن‌ها رفع شود.

 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار