به نوشته روزنامه الاخبار، حجم و شدت انفجار‌های عصر سه‌شنبه در بیروت به حدی بالاست که تحلیلگران قدرت این انفجار‌ها را با انفجار یک بمب هسته‌ای تاکتیکی برابر می‌دانند.
کد خبر: ۸۸۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ 05 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: روزنامه الاخبار لبنان به نقل از برخی تحلیلگران، شدت انفجار‌های شب گذشته در بیروت را برابر با انفجار یک بمب اتمی تاکتیکی دانست.

این رسانه لبنانی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد نیترات آمونیوم موجود در انبار شماره ۱۲ بیروت، که بیش از ۶ سال بدون استفاده مانده و فاقد بسته بندی بوده، باعث این انفجار شد. میزان نیترات ذخیره شده در این انبار برابر با ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن تی ان تی گزارش شد. هنوز مشخص نیست که آیا تمامی این ذخیره نیترات آمونیوم در حادثه دیروز منفجر شده یا خیر. اما آنچه رخ داد شبیه انفجار یک بمب هسته‌ای کوچک بود.

این روزنامه لبنانی به نقل از تحلیلگران اعلام کرد انفجار بیروت در نوع خود بی سابقه بوده و شدت آن قابل توصیف نیست.

روزنامه البناء نیز به نقل از برخی منابع گزارش داد در این انفجار فاجعه بار که شهر بیروت را به میدان جنگی شبیه به هیروشیما پس از بمب هسته‌ای تبدیل کرد و به حوادث ۱۱ سپتامبر شباهت داشت، آنچه لبنان و بیروت ظرف چند دقیقه از دست داد معادل آن چیزی است که در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶  از دست رفت.

عصر روز سه شنبه انفجار هولناکی در بیروت به وقوع پیوست که گفته می‌شود ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا بوده است. دیده بان لرزه نگار اردن شدت این انفجار را معادل زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر اعلام کرد. صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که تعداد قربانیان حادثه انفجار در بندر بیروت به بیش از ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار