عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر هیچ کارگری از هفت‌تپه در زندان و بازداشت نیست.
کد خبر: ۸۸۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷ 04 August 2020

                                                   همه کارگران بازداشتی هفت‌تپه آزاد شدند

به گزارش تابناک سمنان: «سیدنظام‌الدین موسوی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که روز شنبه برای بررسی میدانی اوضاع شرکت هفت‌تپه و رسیدگی به کارکنان آن به استان خوزستان سفر کرد، در پاسخ به اینکه مشکلات کارکنان هفت‌تپه حل شدنی است؟ به برنا گفت: چند رقم اشتباه در ماجرای شرکت هفت‌تپه اتفاق افتاده که اگر بخواهد به‌صورت اساسی حل شود باید روند قبل به نحوی اصلاح و تصحیح شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به علت حضور خود و چند تن از نمایندگان دیگر در این سفر افزود: در واقع برای شنیدن حرف کارگران هفت‌تپه، که اعتراض کرده بودند، به آنجا رفتیم. کارگران مطالبات مختلفی داشتند که بعضی از مطالبات آن‌ها مانند پرداخت حقوق، که چند ماه عقب افتاده است، یک موضوع کوتاه مدت و میان مدتی است که باید حل شود. منتهی مساله اصلی این شرکت عدم مدیریت صحیح است. به عبارت دیگر بعد از سال ۹۴ این شرکت خصوصی سازی و مدیریت آن به فردی واگذار شده که تخصص و اهلیت لازم را ندارد.

موسوی ادامه داد: به‌تبع این مدیریت نامناسب و براساس آن چیزی که مسئولین و کارگران آنجا مطرح می‌کنند سوءمدیریت در هفت‌تپه باعث افت تولید شده و شرایط فعلی شرکت هم محصول همین، سوءمدیریت است که در آنجا وجود دارد؛ لذا کار کوتاه مدت و میان مدت برای رفع مشکلات فوری کارگران پرداخت حقوق و احیاناً بازگشت برخی از کارگرانی که به واسطه مدیریت جدید از کارشان بیکار شدند، است، اما راه حل اساسی‌تر تجدید نظر جدی در مالکیت و مدیریت شرکت است.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه احتمال دارد شرکت از حالت خصوصی خارج و دولتی شود؟ اظهار کرد: ممکن است راه‌ها و پیشنهاد‌های مختلفی برای تبدیل وضعیت شرکت وجود داشته باشد که باید بررسی و بهترین مدل در نظر گرفته شود. از جمله اینکه در همین استان شرکت‌هایی وجود دارند که آن شرکت‌ها دولتی یا نیمه دولتی و نیمه خصوصی هستند و موفق هم بودند، آن شرکت‌ها یکی از گزینه‌هاست. اما در حال حاضر به‌صورت موقت حداقل کفیلی انتخاب شود که آن کفیل مدیریت را برعهده بگیرد تا به نوعی تعیین تکلیف شود.

موسوی در خصوص امنیتی شدن مسأله کارگران هفت‌تپه اظهار کرد: در واقع زمانی که در جمع کارگران رفتیم، معنا و مفهومش این است که اعتراضات آن‌ها را به رسمیت می‌شناسیم و به آن‌ها حق می‌دهیم در قبال مشکلاتی که دارند، اعتراض کنند. البته از مسئولین محلی هم خواستیم تا حد امکان نسبت به اعتراضات معقول، منطقی و به حق کارگران واکنش‌های تند نشان ندهند و تلاش کنند در چارچوب معقول و براساس یک توافق و منطقی، کار را جلو ببرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: ما هم موافق نیستیم منتهی ممکن است اتفاقاتی بیفتد و افرادی سوءاستفاده کنند که با آن‌ها برخوردی شده باشد و احتمالا یک جا‌هایی هم از حدود خارج شده باشند. البته کارگرانی که بازداشت شده بودند با نظر شخص رئیس قوه قضائیه مشمول عفو شدند. در مجموع آن چیزی که از وضعیت کارگران هفت‌تپه مشاهده کردیم یک حرکت مسالمت‌آمیز، منطقی و معقول بود که شعارها، صحبت‌ها و گفتگو‌ها هم بر همین محور قرار داشت.

موسوی در رابطه با راه‌حل بهبود شرایط کارگران هفت‌تپه افزود: اگر مسئولین کشوری و استانی و مجلس به این مسئله ورود پیدا کنند، اوضاع بهبود می‌یابد چراکه نهایتا کارگران هم دنبال حقوق‌شان هستند و کارگر کسی نیست که بخواهد، دنبال اخلال در نظم و قانون شکنی باشد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت کارگران بازداشتی هفت‌تپه خاطرنشان کرد: با توجه به صحبت‌های کارگران در حال حاضر هیچ کارگری از هفت‌تپه در زندان و بازداشت نیست. اگر تعدادی از کارگران هم به زندان رفتند، مشمول عفو شدند و بعضی از افرادی که مشمول عفو یا تبرئه شدند، بیکار بودند که به سرکار برگشتند. اما شنیدم بعضی از آن‌ها در گذشته احضار شدند یا الان احضار شدند، اما ظاهرا درحال حاضر کسی در حوزه کارگران هفت‌تپه بازداشت یا زندانی نیست.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار