به گزارش تابناک سمنان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: بمنظور کاهش اثرات سیلاب در منطقه کوه زر عملیات احداث چهار بند خاکی با سرریز سنگ و ملات در حوزه آبخیز کوه زر آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 02 August 2020

به منظور کاهش اثر سیلاب بند‌های خاکی در حوزه کوه زر شهرستان دامغان احداث می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: بمنظور حفظ آب و خاک، کاهش اثرات سیلاب، تغذیه منابع آبی و همچنین رشد اقتصادی در منطقه کوه زر عملیات اجرایی احداث چهار بند خاکی با سرریز سنگ و ملات در حوزه آبخیز کوه زر آغاز گردید.
وی افزود: حجم خاکریزی این چهار بند خاکی بیش از ۴۰ هزار مترمکعب و حجم سرریز سنگ و ملات این بند‌ها بیش از ۸۰۰ مترمکعب می‌باشد
علی اکبر عباسی راد ابراز داشت: این سازه‌های آبخیزداری در بالادست روستا‌های کوه زر، توچاهی، سلم آباد و کوشاهی اجرا خواهد گردید که امید است موجب تقویت پوشش گیاهی و رونق اقتصادی در این مناطق شود.
عباسی راد اعتبار اجرای این پروژه‌ها را بالغ بر ۱۳ میلیارد ریا ل برشمرد و اظهار داشت: عملیات مذکور بصورت پیمانی و توسط پیمانکار بخش خصوصی در حال انجام است.
وی ظرفیت آبگیری این بند‌ها را بیش از ۱۱۰ هزار مترمکعب سیلاب عنوان و اضافه کرد: بند‌های احداثی نقش بسزایی در پرآب شدن چاه‌ها و قنوات روستا‌های پایین دست خواهد داشت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار