معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی باتاکید براینکه نباید اجازه داد جریانات انحرافی دشمن محقق شود، گفت: تنها راهکار مقابله با تحقق اهداف دشمن، بهره گیری از راهکارهای فرهنگی است.
کد خبر: ۸۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 04 September 2015
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی باتاکید براینکه نباید اجازه داد جریانات انحرافی دشمن محقق شود، گفت: تنها راهکار مقابله با تحقق اهداف دشمن، بهره گیری از راهکارهای فرهنگی است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین روحانی نژاد در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در همدان بابیان اینکه مناسبت‌های مذهبی از سرمایه‌های اجتماعی و مذهبی است، اظهار داشت: یکی از این مناسبت‌های مهم ماه محرم است.

وی بابیان اینکه اخیراً پیمایشی ده‌ساله در مورد سرمایه‌های اجتماعی و داشته‌های ملی صورت گرفته که هنوز به‌صورت فراگیر منتشرنشده است، ادامه داد: به دلیل برخی غفلت‌ها بعضی از این سرمایه‌ها دچار تغییرات شده درحالیکه نیازمند صیانت ویژه است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با افزودن این نکته که برکات محرم در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به‌وضوح دیده‌شده است، گفت: الگو و اسطوره جوانان انقلابی که در جبهه‌های جنگ به مصاف دشمن می‌رفتند اسطوره‌های عاشورا بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی نژاد ادامه داد: دشمن زمانی که اهمیت این فرهنگ اثربخش در کشور را مطالعه کرد به این نتیجه رسید که تنها با اقدامات نرم می‌تواند این سرمایه را از بین ببرد و اثرات آن را کاهش دهد.

گاهی نیروهای مخلص نیز ناخواسته موجب ترویج اهداف دشمن شدند

وی با تأکید براینکه دشمن با این هدف زیرکانه و به اشکال مختلف در برنامه‌ها و تجمعات دینی و مذهبی ورود پیدا کرد، افزود: گاهی نیروهای مخلص نیز ناخواسته موجب ترویج اهداف دشمن شدند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به شکل‌گیری ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و تصویب قوانین مرتبط با آن در سال ۸۶ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن به سازمان تبلیغات، افزود: دشمن در زمینهٔ مقابله با عزاداری به شکل مناسب فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی نژاد با اشاره به حواشی هیئات و مناسبت‌های مذهبی در سال گذشته، گفت: در استان همدان اختلاط زنان و مردان، حجاب و آرایش آنان به‌ویژه در نسل جوان مناسب نبوده و این اتفاق در شمال تهران، خراسان جنوبی و شمالی و ایلام نیز رخ‌داد.

وی با تأکید براینکه تصمیمات و راهکارها برای مقابله با این موضوع باید به سطح جامعه و خیابان کشیده شود تا تأثیرگذاری لازم را داشته باشد، افزود: نگذاریم جریانات انحرافی دشمن به اهداف خود برسند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه دشمن اذعان دارد که اگر بخواهند تفکر شیعی، فرهنگ عاشورا، مرجعیت و روحانیت را از بین ببرد تنها راه آن خط بطلان بر ولایت‌فقیه است، گفت: تنها راهکار نیز در مقابله با اهداف دشمن راهکار فرهنگی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی نژاد به مراسم آئینی و محلی در برخی مناطق کشور اشاره و عنوان کرد: این مراسم‌ باید حفظ شود چراکه ریشه، سنت و فرهنگی چند صدساله دارد اما از طرفی نباید در سایر مناطق و استان‌های کشور گسترش یابد اما گاهی صداوسیما نیز با پخش سراسری این آئین‌ها در این مسئله غفلت می‌کند.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی موجب شد فرهنگ عاشورایی از ایران و جنوب لبنان به‌اندازه جغرافیای تمام دنیا فراگیر شود، افزود: این به برکت انقلاب است که در همه جهان مراسم‌ شادی و عزای معصومین مطرح می‌شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مراسمی چون ایام فاطمیه، اعتکاف و اجتماع شیرخوارگان حسینی گفت: برگزاری مراسم‌ این‌چنینی بنگاه‌ها و سرویس‌های خبری دنیا را عصبانی می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی نژاد با اشاره به برخی آسیب‌ها در مراسم‌ مذهبی عنوان کرد: استفاده از شمائل و نمادهای غیرواقعی ائمه، خواندن نوحه‌ها و موسیقی‌های مبتذل، توهین به اهل سنت و ایجاد تفرقه میان مذاهب ازجمله این آسیب‌هاست.

وی به سیاست و خط‌ مشی در مواجهه با این آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه ملی، روحانیت و مداحان در رأس این خط قرار دارند که انجام کارهای فرهنگی و آموزش در کنار ارائه محتوا لازمه کار آن‌هاست.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه باید به‌جای نوحه‌ها، اشعار و تصاویر آسیب‌زا، جایگزین صحیح ارائه شود، افزود: هیچ مراسم هیئتی نباید بدون برنامه‌های قرآنی، مداحی و سخنرانی به پایان برسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار