استاندار در دیدار با سفیر جدید ایران در آذربایجان:
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر افزایش مراودات اقتصادی کشورمان با جمهوری آذربایجان، گفت: استان آذربایجان شرقی در راستای مأموریت ملی و رسالت منطقه‌ای، آماده نقش‌آفرینی در روند توسعه همکاری با کشورهای همسایه است.
کد خبر: ۸۷۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 23 July 2020

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در دیدار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان، با اشاره به روابط حسنه ایران با کشورهای همسایه، گفت: پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی ایران و آذربایجان اقتضا می‌کند که سطح روابط روز به روز بیشتر شود که خوشبختانه در این زمینه ریل‌گذاری خوبی صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به نقش محوری تبریز و آذربایجان شرقی در روابط میان ایران و آذربایجان، افزود: آماده‌ایم هم بر اساس مأموریت‌های ملی که از سوی رئیس جمهور به استان‌های مرزی واگذار شده و هم بر اساس رسالت منطقه‌ای، در توسعه روابط دو کشور نقش فعال داشته باشیم.
 
وی با اشاره به این‌که روند مناسبات ایران و آذربایجان رو به گسترش است، افزود: در حال حاضر سهم ایران از واردات جمهوری آذربایجان کمتر از دو درصد است؛ در حالی که کشور ما قابلیت‌های زیادی دارد و باید برای افزایش سطح مبادلات تلاش کنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حضور سرمایه‌گذارانی از تبریز در جمهوری آذربایجان، تاکید کرد: به نحو متقابل آماده‌ایم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را در اختیار سرمایه‌گذاران آذری قرار دهیم.
 
وی با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری بین آذربایجان شرقی و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری در زمینه مبادلات بانکی، پروژه‌های زیرساختی نظیر جاده و راه‌آهن و روابط علمی و دانشگاهی می‌تواند موجب توسعه ارتباطات و افزایش سطح مبادلات شود.
 
وی همچنین با آرزوی توفیق برای سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان، ابراز امیدواری کرد در دوره مسئولیت وی، شاهد تقویت مناسبات ایران و آذربایجان در حوزه‌های مختلف باشیم.

آذربایجان شرقی جایگاه خوبی در روابط ایران و آذربایجان دارد

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان هم در این دیدار با اشاره به نقش استان‌های مرزی در توسعه روابط با کشورهای همسایه، گفت: ظرفیت‌های کم‌نظیر استان آذربایجان شرقی در این زمینه بر کسی پوشیده نیست و استفاده از این ظرفیت‌ها، مورد توجه جدی سفارت ایران در باکو خواهد بود.
 
سیدعباس موسوی افزود: آذربایجان شرقی جایگاه خوبی در روابط ایران و آذربایجان دارد، اما باید تلاش کنیم تا این جایگاه ارتقا یابد و بتوانیم از ظرفیت‌های این استان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان استفاده کنیم.
 
  وی با بیان این‌که کار اصلی سفارت ایران در باکو، توسعه روابط اقتصادی دو کشور است، افزود: با توجه به موقعیت جمهوری آذربایجان از نظر دسترسی به بازار روسیه و اروپا، تمرکز ما بر روی توسعه مبادلات تجاری خواهد بود و قطعا نقش و حمایت آذربایجان شرقی در این زمینه موثر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :