سیاوش رهبر با بیان اینکه متأسفانه مناسب سازی در همدان اولویت مدیران دستگاه‌ها نبوده و در این زمینه کوتاهی می‌کنند، ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان همدان از روند و وضعیت مناسب سازی شهری رضایت ندارد البته در چندین سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده، اما کافی نیست.
کد خبر: ۸۷۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ 21 July 2020
جانشین معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت جامعه نیاز به امکانات مناسب سازی شهری دارند، گفت: متأسفانه مناسب سازی در همدان اولویت مدیران دستگاه‌ها نبوده و در این زمینه کوتاهی می‌کنند و بهزیستی استان از روند مناسب سازی رضایت ندارد.

به گزارش ایسنا، رهبر در تشریح روند مناسب سازی همدان برای معلولان و سالمندان اظهار کرد: اداره کل بهزیستی دبیر کمیته مناسب سازی شهری و مطالبه گر این موضوع در استان است، در واقع بحث مناسب سازی تنها موضوعی است که قانونگذار بهزیستی را ناظر قرار داده و در قانون به صراحت اعلام شده که باید بحث مناسب سازی در شهر‌ها برای بهره مندی بهتر معلولان از خدمات شهری فراهم شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه مناسب سازی در همدان اولویت مدیران دستگاه‌ها نبوده و در این زمینه کوتاهی می‌کنند، ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان همدان از روند و وضعیت مناسب سازی شهری رضایت ندارد البته در چندین سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده، اما کافی نیست.

رهبر بیان کرد: در جشنواره شهید رجایی و انتخاب دستگاه برتر امتیازی برای مناسب سازی درنظر گرفته شده که این امتیاز توسط بهزیستی و بررسی انجام شده مبنی بر ایجاد مناسب سازی در دستگاه مربوطه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مناسب سازی اصلی‌ترین مشکل معلولان بوده و معیشت و اشتغال آن‌ها در درجات بعدی قرار دارد، خاطرنشان کرد: طبق مقررات ملی ساختمان در ساخت ادارات، آپارتمان‌ها و ... با بیش از سه طبقه باید ایجاد آسانسور و امکانات مناسب سازی درنظر گرفته شود.

جانشین معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی و نوسازی در بحث مناسب سازی نقش کلیدی و برجسته‌ای دارند، گفت: ۲۵ درصد جمعیت جامعه نیاز به مناسب سازی دارند که ۱۰ درصد این آمار را معلولان تشکیل داده و مابقی مربوط به سالمندان، کودکان و زنان باردار است که با عدم ایجاد مناسب سازی در شهر‌ها حق ۲۵ درصد افراد جامعه نادیده گرفته می‌شود.

رهبر با بیان اینکه در بانک‌ها نیز اصول مناسب سازی رعایت نشده است، اضافه کرد: در مطب اکثر پزشکان در خیابان بوعلی همدان نکات مناسب سازی رعایت نشده و بسیاری از معلولان نمی‌توانند از خدمات پزشکی آن‌ها استفاده کنند البته چندی پیش شهرداری گفته بود تمامی ساختمان پزشکان را در یک محوطه با رعایت امکانات مناسب سازی مستقر می‌کند، اما تاکنون این گفته انجام نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار