کد خبر: ۸۷۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 21 July 2020

 

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جمشیدی ظهر سه شنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آستارا از اداره جمع آوری اموال تملیکی استان گیلان خواست هر چه سریع‌تر تکلیف کالاهای قاچاق در آستارا را که در برخی موارد خطرناک هستند، مشخص کند.

وی بر همکاری اداره مذکور برای تحویل گرفتن کالاها تاکید کرد و گفت: قاچاق مخل اقتصاد بوده و جدیت در برخورد با مصادیق آن ضروری است.

جمشیدی با اشاره به اهمیت رونق اقتصادی و رفع موانع و مشکلات آن، جدیت مضاعف اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان مرزنشین را خواستار شد.

وی با تاکید بر نصب دوربین‌های ناظر برای مقابله با هر گونه قاچاق، افزود: کنترل‌های مؤثر تصویری در گمرک آستارا و به روز رسانی آنها ضرورت دارد.

سرپرست فرمانداری آستارا تصریح کرد: قاچاق به میزان کم و ناچیز نیز زیبنده آستارا نیست و مقابله جدی با این پدیده شوم باید ادامه داشته باشد.

جمشیدی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی الکترونیکی مستقر در گمرک آستارا باید به روز بوده و نباید اجازه داد هیچ کالای قاچاق و ممنوعه رد و بدل شود، اظهار کرد: پایانه مرزی آستارا باید در فعالیت‌های مربوط به این حوزه با حساسیت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

سرپرست فرمانداری آستارا استمرار حفاظت و گشت‌های منابع طبیعی به جهت مقابله با قاچاق چوب را خواستار شد و افزود: در زمینه کنترل حفاری‌ها برای جلوگیری از خروج عتیقه جات و اشیای تاریخی و ملی از مرز آستارا باید تدابیر لازم صورت گیرد.

وی، تصریح کرد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آستارا تشدید بازرسی‌ها در حوزه حمل و نقل داخلی و خارجی و مقابله با نقل و انتقال کالاهای قاچاق را در دستور کار قرار خود قرار دهد.

جمشیدی، ادامه داد: با مصادیق قاچاق در مبادی غیر رسمی و راه‌های مواصلاتی آستارا به استان‌ها و شهرستان‌های همجوار، باید با قاطعیت مقابله شود و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه باید برای ایجاد اشتغال و مبارزه با قاچاق کالا قدم‌های اساسی و محکم برداشت، گفت: ضمن اینکه باید موانع موجود بر فعالیت‌های سرمایه گذاران را حذف کرد، باید از سرمایه گذاران قانون مدار نیز حمایت اساسی کرد.

سرپرست فرمانداری آستارا با اشاره به اینکه آستارا در بحث قاچاق سوخت از پاک‌ترین مرزهای کشور است، بر ضرورت انسداد فیزیکی کامل مرزهای آستارا و تخصیص اعتبارات لازم برای آن و همچنین نظارت همه جانبه به روند رد و بدل شدن کالاها و فعالیت‌های صورت گرفته در بار انداز ریلی – مرزی آستارا تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار