واکنش نمایندگان کرج در مجلس به اظهارات مضحک یک آمریکایی
کسانی که درک درستی از جوانان ولایی ما نداشته و یا دوران دفاع مقدس را به یاد نمی‌آورند، بهتر است از دردسر دوری کرده و خود را مقابل ملت ایران قرار ندهند.
کد خبر: ۸۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 02 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: همزمان با مشخص تر شدن صف بندی موافقان و مخالفان توافق هسته ای ایران در کنگره آمریکا، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور نیز از این موضوع به عنوان ابزاری برای نشان دادن ماهیت مواضع خود و به ویژه تلاش برای کسب آرای یهودیان آمریکا استفاده می کنند. در همین زمینه، یکی از نامزدهای جمهوری خواهان گفته، اگر رئیس جمهور شود، دستور حمله نظامی به ایران را صادر می کند.
ریک  سنتروم، سناتور سابق آمریکایی و یکی از نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفته، اگر جمهور شود، درخواست نابودی تأسیسات هسته ای ایران را مطرح می کند و در غیر این صورت، دستور انجام حمله نظامی به ایران را صادر خواهد کرد.
سنتروم که این اظهارات را در جریان تبلیغات انتخاباتی خود در مجمع یهودیان آمریکا و در جلسه ای که توسط «فدراسیون یهودیان دِس مونیس» ترتیب داده شده بود، بیان کرده، در ادامه اظهار داشته: «آن ها (ایرانی ها) تردیدی ندارند که اگر ریک سنتروم رئیس جمهور شود، تأسیسات هسته ایشان در آتش خواهد سوخت؛ مگر اینکه نسبت به جمع آوری این تأسیسات اقدام کنند». 
در واکنش به این اظهارات محمد جواد کولیوند نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در حد و اندازه‌ای نیستند که برای جمهوری اسلامی ایران خط و نشان بکشند.
وی درباره اظهارات برخی از اعضای کنگره آمریکا و همچنین کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور گفت: رسانه‌ها در روزهای اخیر اظهاراتی را به نقل از برخی از مقامات آمریکایی پوشش دادند که بسیار سخیف و ساده‌لوحانه است.
وی تاکید کرد: به عنوان نمونه اظهارات ریک سنتروم، سناتور سابق آمریکایی و یکی از نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان که گفته است اگر رئیس جمهور شوم دستور حمله به ایران را صادر می‌کنم، به اندازه‌ای ساده‌لوحانه است که نیازی به پاسخگویی ندارد.
این مسئول تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران تحت رهبری و هدایت مقام عظمای ولایت به اندازه‌ای مقتدر و دارای توان دفاعی هستند که این افراد توان خط و نشان کشیدن برای ما را نداشته و ندارند.
کولیوند افزود: کسانی که چنین سخنانی را مطرح می‌کنند نه از توان جمهوری اسلامی و ملت ما با خبر هستند و نه درک درستی از توان کشور خود دارند، وگرنه چنین اظهارات خنده‌داری را بیان نمی‌کردند.
وی بیان داشت: به طور قطع اگر هر کشوری و حتی آمریکا چنین توانی داشت، در زمان بوش به ایران حمله می‌کردند و 2 دهه سخن از گزینه روی میز و زیر میز نمی‌زدند.
نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم آمریکا گفت: آنها باید رفتارهای سران کشور خود را در آستانه انتخابات با دقت رصد کرده و متوجه باشند که چه کسانی به دنبال جنگ افروزی تازه هستند.
کولیوند در پایان تاکید کرد: به هر حال ملت ایران از این اظهارات خصمانه ترسی به دل راه نداده و دست از پیگیری آرمان‌های اسلام و انقلاب برنداشته و با تمام توان از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی حفاظت خواهند کرد.

آمریکایی ها برای چه کسانی خوش رقصی می کنند؟

عزیز اکبریان دیگر نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی نیز گفته است: اظهارات اخیر برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا تنها برایخوش خدمتی به رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود.
وی اظهار داشت: ملت ایران طی بیش از 3 دهه اخیر با اقتدار و قدرت در راه ولایت گام برداشته و در هیچ میدانی مقابل استکبار جهانی و کشورهای زورگوی غربی عقب‌نشینی نکرده است.
وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب علیه ملت ایران گفت: در این مدت خیلی‌ها می‌خواستند ملت ایران را به زانو درآورند، اما با پاسخ محکم و قاطع مردم و رهبر ایران اسلامی روبه‌رو شده و درس بزرگی از توانمندی ملت ایران گرفتند.
این مسئول در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا بر طبل دشمنی با ایران می‌کوبند، گفت: آنها خودشان می‌دانند که حرف‌های غیرمنطقی و غیرعقلانی می‌زنند و توان مقابله با ملت ایران را ندارند.
اکبریان تصریح کرد: متاسفانه آمریکا تحت نفوذ لابی‌های صهیونیستی است و کسانی که در این کشور به دنبال پست و مقام هستند، مجبورند برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی خوش خدمتی کنند.
وی گفت: این اظهارات ارزش پاسخگویی نداشته و مردم و مسئولان ما به‌ویژه مقام عظمای ولایت سال‌ها قبل پاسخ قاطعی به چنین گستاخی‌هایی را داده‌اند.
نماینده کرج در خانه ملت تصریح کرد: مردم، دولت و به طور کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال جنگ‌افروزی و تنش در منطقه نیست، هرگز از هیچ جنگی استقبال نمی‌کند.
اکبریان ادامه داد: کسانی که درک درستی از جوانان ولایی ما نداشته و یا دوران دفاع مقدس را به یاد نمی‌آورند، بهتر است از دردسر دوری کرده و خود را مقابل ملت ایران قرار ندهند.
وی با اشاره به برخی بلوف‌های سیاسی آمریکایی‌ها مبنی بر گزینه‌های روی میز گفت: یک روز می‌گویند ما گزینه‌های روی میز داریم و روز بعد یک نفر که هیچ نام و نشانی ندارد برای خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی می‌گوید اگر رئیس جمهور شوم دستور حمله به ایران را صادر می‌کنم. کسانی که چنین سخنانی را مطرح می‌کنند، بدانند که ملت ایران این اظهارات را به تمسخر گرفته و جدی نمی‌گیرند.
اکبریان گفت: ما هیچ‌وقت گزینه‌های روی میز و زیر میز آنها را ندیده و نمی‌بینیم، اما آمادگی داریم که به تمام گزینه‌های آنها پاسخ دهیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار