اتحادیه جهانی کشتی در حالی به صورت ضمنی از برگزاری پیکارهای جهانی در سال ۲۰۲۰ خبر داده که هنوز کشورها درگیر ویروس کرونا هستند و این رشته نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده و کشتی‌گیران مدت‌هاست که از تمرینات تکنیکی و اختصاصی دور هستند.
کد خبر: ۸۷۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 20 July 2020

اتحادیه جهانی کشتی در حالی به صورت ضمنی از برگزاری پیکارهای جهانی در سال ۲۰۲۰ خبر داده که هنوز کشورها درگیر ویروس کرونا هستند و این رشته نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده و کشتی‌گیران مدت‌هاست که از تمرینات تکنیکی و اختصاصی دور هستند.

ایرنا- کمیته اجرایی اتحادیه جهانی با اعلام طرح عملیاتی رویدادهای باقیمانده سال ٢٠٢٠ تاکید کرد: این طرح شامل شرایط و معیارهایی است که در صورت اطمینان از تضمین سلامت و ایمنی ورزشکاران و سایر شرکت کنندگان، امکان برگزاری رویدادها را فراهم می‌آورد.

برهمین اساس اتحادیه جهانی قرار است طی چند هفته دیگر و در جلسه کمیته اجرایی به صورت صریح در خصوص برگزاری مسابقات باقیمانده در سال ۲۰۲۰ نظر قطعی خود را اعلام کند و به نظر می‌رسد که با توجه به اینکه سال آینده بازی‌های المپیک توکیو در پیش و اتحادیه جهانی کشتی نیز مجبور است در سال ۲۰۲۱ مسابقات انتخابی المپیک را در کشورهای مختلف جهان برگزار کند، برگزاری مسابقات جهانی در رده‌های مختلف سنی جوانان، زیر ۲۳ سال و بزرگسالان دور از ذهن نخواهد بود و می‌تواند آزمونی جدی برای پروتکل‌های اجرایی در مسابقات کشتی باشد.

ضمن آنکه در ابتدا قرار نبود پیکارهای بزرگسالان جهان برگزار شود اما به اصرار کشور روسیه و موافقت اتحادیه جهانی این مسابقات آذرماه امسال در کشور صربستان برگزار خواهد شد. ایران و آمریکا جزو کشورهایی بودند که با برگزاری مسابقات جهانی در رده سنی بزرگسالان مخالفت کرده بودند.

با این وجود به نظر می‌رسد که کشورهای صاحب سبک و قدرتمند کشتی دنیا برای حضور در پیکارهای جهانی کشتی فرنگی و آزاد با معضلی به نام انتخابی روبرو خواهند بود. شناخت نفرات اصلی تیم ملی با وجود دوری حدود ۵ ماهه از مسابقات در شرایط فعلی کاری بسیار مشکل است.

در ایران نیز متاسفانه این روزها شاهد گسترش موج دوم ویروس کرونا هستیم و بعید به نظر می‌رسد در صورت مجوز اتحادیه جهانی کشتی، بتوان در کشورمان فعالیت رشته کشتی را آغاز کرد و به طور حتم کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در کنار مسوولان فدراسیون کشتی و به خصوص کمیته پزشکی، وظیفه سنگینی در این شرایط در روزها و هفته‌های اخیر خواهند داشت.

البته فعالیت کشتی در برخی از کشورها همچون ارمنستان و گرجستان با رعایت شدید پروتکل‌های ورزشی آغاز شده اما در سایر کشورها هنوز مجوز لازم برای برگزاری مسابقات داده نشده است. در کشور آمریکا نیز مسابقات نمایشی کشتی بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود که به صورت آنلاین برای علاقه‌مندان پخش می‌شود. تاکنون یک مسابقه به این صورت برگزار شده و قرار است تا چند روز دیگر یک مبارزه حساس و دیدنی بین «فرانک چامیزو» آزادکار کوبایی الاصل تیم ملی ایتالیا و دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک و «کایل دایک» دارنده مدال طلای جهان در آمریکا برگزار و به صورت آنلاین برای علاقه‌مندان برگزار شود و به این ترتیب کشورها به صورت آرام و حساب شده فعالیت‌های رشته کشتی را آغاز می‌کنند.

به هر حال تصمیم اتحادیه جهانی کشتی در چند هفته آینده، پاسخگوی بسیاری از ابهامات خواهد بود و از این پس مردم جهان ضمن آنکه باید با زندگی با کرونا عادت کنند، ورزشکاران و در کنار آن مسابقات ورزشی نیز در چنین شرایطی با رعایت پروتکل‌های ورزشی باید برگزار شود.

در چنین شرایطی به طور حتم فدراسیون کشتی با همکاری وزارت ورزش با شناسایی نقاط سفید در کشورمان و با انجام آزمایش‌های متعدد از ملی‌پوشان کشتی، می‌تواند اردوهای تیم ملی را با سبک و سیاقی جدید و با نفراتی محدود برگزار کند و البته این چالشی است که بستگی به تصمیم اتحادیه جهانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار