سنجش سلامت نوآموزان/ آمار نگران کننده مدیر کل از ظرفیت پایین پایگاه سنجش سلامت
به گزارش تابناک سمنان: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود شش هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در سال جاری موردسنجش قرار گیرند، گفت: هفت پایگاه سنجش سلامت نوآموزان ساماندهی شده است.
کد خبر: ۸۷۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 20 July 2020

احتمال تعطیلی مدارس شعبه‌های اخذ رأی استان سمنان وجود دارد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت نوآموزان در بدو ورود به دبستان امری ضروری در فرآیند ثبت‌نام است، اظهار داشت: هفت پایگاه در شهرستان‌های استان سمنان برای سنجش سلامت نوآموزان ساماندهی شده است.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود شش هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در سال جاری موردسنجش قرار گیرند، افزود: پیشگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان مهم‌ترین هدف در اجرای این طرح است.

محمد دستورانی بابیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل خواهند شد، تصریح کرد: ارزیابی سلامت جسمانی نوآموزان، باعث شناسایی اختلالات احتمالی یادگیری آنان و آگاه شدن والدین از وضعیت جسمانی فرزندانشان می‌شود.

دستورانی با اشاره به اینکه پنج هزار نفر باقی‌مانده فرآیند سنجش را در طول سال تحصیلی گذشته طی کردند، خاطرنشان کرد: در این فرآیند، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا نوآموزان دچار نقص و آسیب، شناسایی شوند.

وی با تأکید بر اینکه طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی استان سمنان از ۲۸ تیر آغازشده است، یادآور شد: این طرح تا نیمه شهریورماه ادامه دارد و در صورت نیاز پرونده سنجش سلامت دانش‌آموز به مراکز تخصصی ارجاع می‌شود.

 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار