کد خبر: ۸۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 02 September 2015
منشاء گرد وغبار پریشب تهران که پایتخت را به شدت تحت تاثیر قرار داده، جنوب غرب استان و منطقه ملارد اعلام شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: گرد و غبار تهران بیشتر از سمت کانون‌های موجود در غرب پایتخت و منطقه ملارد است. ۲۰هزار هکتار از اراضی این منطقه جزء مناطق بحرانی بیابان زا و فرسایش خاک به‌شمار می رود.قاسم حقانی گفت: اداره کل منابع طبیعی استان تهران برای مقابله با پدیده بیابان زایی در منطقه ملارد با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امسال برنامه نهال کاری در سطح ۵۰۰هکتار را در دست اجرا دارد که با اعتباری معادل ۳میلیارد تومان مقدمات انجام کار آن فراهم شده است.

وی این میزان اعتبارات را برای مقابله با پدیده بیابان زایی اطراف تهران ناکافی خواند و اظهارداشت: سال گذشته مقرر شد 5 میلیارد تومان از سوی شهرداری تهران، 5 میلیارد تومان از سوی استانداری و 5 میلیارد تومان هم از سوی سازمان جنگل‌ها در اختیار منابع طبیعی استان تهران قرار گیرد تا اقدامات پیشگیرانه در منطقه جنوب غرب تهران انجام شود اما متاسفانه این امر به دلیل محدودیت اعتبارات ملی تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

نامبرده تاکید کرد: اگر با اقدامات بیولوژیکی و نهال‌کاری مناطق بحرانی اطراف پایتخت کنترل نشود کماکان شاهد وجود گرد و خاک با شدت بالاتر در تهران خواهیم بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار